مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌شرقی گفت: سازمان فنی و حرفه ای استان نزدیک به نیم قرن با هدف تربیت، ترمیم و ارتقای مهارت افراد فعالیت می کند.  

به گزارش ایسنا، منطقه  آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ی تبریز با بیان اینکه بیکاری و اشتغال جزو مولفه های مهم  در جامعه است، اظهار کرد: در حال حاضر بیکاری یکی از معضلات کشور است و برخی کارفرمایان دارای شاغلانی هستند که مهارت کافی ندارند .

وی ادامه داد: متاسفانه اغلب جوانان فارغ التحصیل نتوانسته اند در دانشگاه ها مهارت کافی را برای ایجاد شغل کسب کنند و بعد از فارغ التحصیلی به دلیل کمبود اعتماد به نفس  نتوانسته اند فعالیت اقتصادی انجام دهند .


وی با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه ای کشور نزدیک به نیم قرن با هدف تربیت، ترمیم و ارتقای مهارت افراد فعالیت می کند، گفت: در حال حاضر مراکز فنی و حرفه ای به صورت سیار روستایی و شهری در کارخانجات, پادگان ها, زندان ها و سکونت های غیر رسمی عشایر خدمات آموزشی ارائه می دهد .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنوع رشته ای دانشگاه ها بیشتر از 600رشته نیست، خاطر نشان کرد: در سازمان فنی و حرفه ای حدود شش هزار رشته وجود دارد و در سطح استان حدود 28مرکز آموزش دولتی و 600 آموزشگاه آزاد مستقر است. آذربایجان شرقی جزو استان هایی است که از آموزش های فنی و حرفه ای برخوردار است و در این زمینه با استان های دیگر رقابت می کند .

وی با اشاره به اینکه نوع آموزش های مراکز آموزشی دولتی و خصوصی متفاوت است، تاکید کرد: برای آموزش رشته هایی که شامل هزینه های سنگین هستند، ،موزش ها در آموزشگاه های دولتی  ارائه می شود و آموزش رشته هایی که هزینه های سبک دارند در آموزشگاه های خصوصی انجام می شود. .

نماینده با تاکید بر اینکه در سال 95 حدود 75هزار نفر از آموزش های سازمان فنی و حرفه ای بهره مند شده است، یاد آور شد: حدود 37 هزار نفر در آموزشگاه دولتی و 38هزار نفر در آموزشگاه های خصوصی مهارت های کافی را کسب کرده اند.


وی با اشاره به شعار سازمان فنی و حرفه ای در سال جاری گفت: با شعار "هر جوان آذربایجانی یک مهارت " سازمان فنی و حرفه ای اقداماتی در زمینه ی مهارت آموزی جوانان آذربایجان برنامه ریزی کرده است. اولین بحث اجرایی کردن طرح کارورزی دانش آموختگان جوان است .


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ادامه داد: این طرح با معرفی بیکاران تحصیل کرده برای مهارت آموزی اجرایی می شود. طرح دیگر سازمان فنی و حرفه ای استان مهارت آموزی افراد در محل واقعی کار یا همان استاد و شاگردی است. افرادی که علاقمند به حرفه آموزی زیر نظر خبرگان صنعت و بازار هستند می توانند در این طرح شرکت کنند. این طرح برای رفع بیکاری افراد و توسعه ی کار اصناف را در بردارد .

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.