به گزارش ایرنا، در این گردهمایی در مورد مسایل امور مالی، اداری و تشکیلاتی، بودجه، پشتیبانی، رفاهی و با هدف اطلاع از آخرین بخشنامه ها و دستورالعمل ها و هماهنگی مجموعه جهت تسریع امور بحث و تبادل نظر شد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در این نشست زیربنای توسعه ملی و اقتصادی هر جامعه را آموزش و پرورش دانست و گفت: مشکل ما کمبود سرمایه و منابع نیست بلکه مشکل ما تفکر است.
حسین فرزانه با تاکید بر بهینه سازی مدیریت و ساماندهی اعتبارات در مجموعه آموزش و پرورش اظهار کرد: سرمایه انسانی در جامعه به عنوان ابزار تولید مطرح است و اگر به انسان در آموزش و پرورش به عنوان ابزار تولید نگاه می کردیم، موفق بودیم.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این نشست اعتلای شاخص های آموزش و پرورش را نیازمند تزریق اعتبارات دانست و گفت: اولویت دولت دوازدهم پرداختن به آموزش و پرورش به عنوان زیربنایی ترین حوزه است.
جعفر پاشایی افزود: آموزش و پرورش استان در چهار سال گذشته با وجود تنگناهای مالی گام های جدی در بخش منابع درآمدی و مشارکت خیران برداشته است.
وی با اشاره به حساسیت کار در حوزه معاونت پشتیبانی گفت: حجم عظیمی از مطالبات جامعه، خانواده ها، دولت و مجلس، دانش آموزان و فرهنگیان متوجه این حوزه است و کسری بودجه و انواع مطالبات دامنگیر این حوزه پرکار است.
پاشایی پرداخت متمرکز حقوق در کل کشور و پتانسیل بند 'ه' قانون بودجه در خصوص ساماندهی املاک آموزش و پرورش را دو اقدام طلایی دیگر در چند ماه گذشته عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: توجه به مناطق کم برخوردار، افزایش پوشش تحصیلی، راه اندازی پژوهش سراها و آزمایشگاه ها و جذب صد در صدی در دوره پیش دبستانی و ابتدایی و در کل اعتلای شاخص های آموزشی و پرورشی نیازمند تفویض اختیار و تزریق اعتبار است و در دولت دوازدهم باید توجه خاصی به این مجموعه انجام گیرد.
پاشایی، جذب بیش از 800 میلیارد ریال کمک های خیران در جشنواره خیران مدرسه ساز سال جاری، افزایش 18 پژوهش سرا به 41پژوهش سرای دانش آموزی، تجهیز 1200 کلاس درس به وسایل آزمایشگاهی، کسب رتبه دوم در رتبه های زیر هزار در کنکور سال گذشته و آغاز احداث همزمان 10 پروژه عمرانی رفاهی را از جمله اقدامات آموزش و پرورش استان در سال های اخیر اعلام کرد.
گردهمایی معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات کل آموزش وپرورش استان های سراسرکشور به مدت دو روز در تبریز برگزار می شود.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار دهنده: محمد رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.