به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان میانه با اشاره به اعتبار 420 هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی برای طرح های مختلف کشاورزی، سردخانه، تغییر کابری، ایجاد طرح های جدید و تکمیل طرح ها در کشور خبر داد و افزود: تمامی دستگاه هایی که طرح های نیمه تمام یا طرح های جدید دارند، می توانند تا 10 روز آینده جمع بندی کرده و به ستاد اقتصاد مقاومتی بفرستند تا به بانک کشاورزی ارسال کرده و پرداخت تسهیلات انجام شود.
وی از مسئولین شهرستان خواست ظرف 15 روز پیگیر مصوبات جلسات و طرح های سرمایه در گردش، ایجادی و تکمیلی باشند.
شکری از بخشداران شهرستان نیز خواست تا طرح های پیشنهادی خود را به دستگاه های مربوطه ارجاع داده و پیگیری کنند تا پس از آن از طریق جهاد کشاورزی به جلسه اقتصاد مقاومتی برای تصویب نهایی جهت ارسال به استان آورده شود.
فرماندار میانه با بیان اینکه همدلی و وحدت رویه از سوی مسئولین شهرستان سبب رفع بسیاری از موانع در راستای اقتصاد مقاومتی شده است، اظهار کرد: ما مسئولین به عنوان نمایندگان دولت وظیفه داریم با ارائه راهکارهایی، امور واحدهای تولیدی در شهرستان را به پیش ببریم تا با تکمیل، تجهیز و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی جدید بتوانیم در راستای اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی گامهای موثر و عملی برداریم.
شکری با اشاره به اینکه شهرستان میانه در حوزه سرمایه گذاری با طرح های بزرگ از جمله نیروگاه بادی آق کند، گاوداری 6 هزار راسی و مجتمع های تفریحی، رفاهی و گردشگری و نیز پایاب سد آی دوغموش آماده جهش می باشد، گفت: با برداشتن گام های استوار و محکم خواهیم توانست به قله های رفیع توسعه در شهرستان صعود کنیم و در این خصوص نباید عرصه را بر خود تنگ کنیم.
به گزارش ایرنا، رییس پست بانک میانه نیز در این جلسه گفت: در راستای جذب حداکثری تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای 90 درصد مراجعه کنندگان پرونده تشکیل، مدارک اخذ شده و ضامن ارائه داده اند که در مراحل پایانی آخر پرداخت تسهیلات در زمینه خرید تراکتور، حفر چاه و استخر قرار دارند.
ولی لطفی افزود: این تسهیلات با نرخ 10 درصد و بازپرداخت 5 ساله برای خرید تراکتور و 7 ساله برای استخر و حفر چاه با اخذ وثیقه ملکی قابل پرداخت می باشد.
وی با اشاره به اینکه از طریق طرح پرستاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 25 خودپرداز به استان تخصیص یافته که 6 خودپرداز برای شهرستان میانه تعلق گرفته است، گفت: این دستگاه ها در روستاهای گوندوغدی، شیخدرآباد، اسلام آباد و طارم، آونلیق و حلمسی با تفاهم نامه ای بین شرکت مخابرات و پست بانک نصب خواهد شد.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میانه هم در این جلسه با اشاره به اینکه امسال 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید و سرمایه در گردش 10 هزار واحد تولیدی و 100 هزار میلیارد ریال جهت بازسازی و نوسازی صنوف تولیدی، صنعتی و معدن و افزایش توان رقابتی واحدها با یک سال تنفس و بازپرداخت 4 ساله به تصویب رسیده است، گفت: این تسهیلات به صورت شناور می باشد.
امدادیان اضافه کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت بهین یاب در بخش تامین مالی ثبت نام نمایند تا از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت برای پرداخت تسهیلات پیگیری های لازم انجام شود.
شهرستان میانه با 180 هزار نفر جمعیت در فاصله 160 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.
خبرنگار: زهره غلامی** تنظیم: مرتضائی**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
7231 /3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.