به گزارش ایرنا، محمدعلی نصرتی روز دوشنبه در همایش نقش آموزش و پرورش در مبارزه با مواد مخدر در شهرستان هریس، افزود: از مجموع افراد فوق ، تعداد 50 هزار نفر به صورت ثابت خدمات دریافت کرده اند و بقیه با تکمیل درمان خود بهبود یافته و از مراکز فوق ترخیص شده اند.
وی اظهار کرد: در آذربایجان شرقی بخش خصوصی مددکار اصلی ماست که در 267 مرکز و کلینیک بهبودی از اعتیاد به تعداد 500 هزار نفر معتاد شناسنامه دار خدمات ارایه می دهند و از این تعداد دو مرکز کمپ بازپروری زنان در تبریز و مراغه نیز دایر شده است.
نصرتی با بیان اینکه یکی از راهبردهای ما در مبارزه با مواد مخدر افزایش آگاهی، حفظ انسجام خانواده ها و مدیریت فرزندان است، گفت: پاسخگویی اعضا به تکالیف خود سطح سلامت جامعه را ارتقا می دهد.
وی هدف اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی را اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر با ورود علما، نخبگان، دانشگاهیان، ائمه جمعه و روحانیون در تمامی سطوح جامعه عنوان کرد و گفت: راهبرد اصلی ما پیشگیری اولیه است.
نصرتی ، تعداد معتادین متجاهر نگهداری شده در مرکز ماده 16 استان را 500 نفر اعلام کرد که 230 نفر آنان بعد از بهبودی به کار اشتغال دارند و قالی بافی یکی از عرصه هیا اشتغال آنهاست که تولیدات آنها برای عرضه به مشتریان به نمایشگاه های خارج از کشور صادر می شود.
وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد سرقت ها توسط افراد معتاد انجام می شود و 55 درصد زندگی مشترک مبتلایان به این بیماری به طلاق می انجامد، گفت: 65 درصد زندانی ها به گونه ای با مواد مخدر رابطه دارند.
نصرتی با بیان اینکه اقدامات لاک پشتی و پدافندی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر جوابگو نیست، نسبت به تشدید برخورد با پدیده قاچاق تاکید کرد.
وی، افزایش توان جنسی، متناسب کردن اندام و توان بیدار ماندن در شب به ویژه برای کارگران شب کار و دانشجویان را از علل گرایش به مواد مخدر عنوان و بر ضرورت تقویت روحیه کارکنان محیط های صنعتی و ایجاد خودباوری در بین کارگران تاکید کرد.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: محمد طلوعیان** تنظیم: مرتضائی**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
/3038/7227/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.