فرماندار هریس استقرار پایگاه‌های آتش نشانی در جاده‌های مواصلاتی هریس را ضروری دانست.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، صابر تقویمی در جلسه‌ی شورای پدافند غیرعامل و هماهنگی برای انجام مانور زلزله در شهرستان هریس، افزود: جاده مواصلاتی هریس به تبریز و هریس به اهر یکی از حادثه‌خیزترین و پرترافیک ترین جاده‌های استان می‌باشد که همه روزه شاهد حادثه‌های ناگوار در این جاده می باشیم و لازم است پایگاه‌های آتش‌نشانی در این جاده استقرار یابند تا در مواقع وقوع حادثه هرچه سریعتر نسبت به انجام عملیات نجات اقدام شود. 
وی افزود: در هفته آینده مانور زلزله با شرکت آحاد مختلف مردم و مسئولان ادارات و نهادها در جهت آمادگی و مقابله با بلایای طبیعی در این شهرستان برگزار می‌شود. 
تقویمی ضمن تأکید بر آموزش همگانی و آمادگی کلیه شهروندان و ادارات در جهت مقابله با هرگونه حوادث غیر مترقبه، خاطرنشان کرد: برگزاری اینگونه مانورها می‌تواند به آشنایی و آموزش پدافند غیرعامل و دفاتر غیر نظامی در برقراری امنیت ملی و جلوگیری از وقوع حوادث منجر شود.
وی اولویت‌بندی حفاظت از مراکز و تاسیسات اداری و خدمات‌رسانی را مهم برشمرد و افزود: تهیه اطلس پدافند غیرعامل شهرستان عامل مهمی در شناسایی اماکن و امکانات موجود برای مدیریت بحران در مواقع اضطراری است.
فرماندارهریس از مسئولان ذیربط خواست تا نسبت به شناسایی و اعلام راه‌های جایگزین در صورت تخریب پل‌های موجود در حوادث و همچنین بهسازی پل شهر خواجه اقدام کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.