به گزارش ایرنا، محسن ارشد زاده عصر یکشنبه در مراسم بهره برداری از طرح های بهزیستی در شهرستان بناب
با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه در شهرهای بالای 50 هزار نفر پایگاه اورژانس اجتماعی ایجاد خواهد شد، گفت: 16 شهر در این استان مشمول این قانون هستند .
وی اظهارکرد: این پایگاه ها علاوه بر خدمات مشاوره ای، در صورت بروز بحران خانوادگی مداخله کرده و به اقامت موقت افراد در معرض خطر آسیب های اجتماعی کمک می کنند.
وی خاطرنشان کرد: پایگاه اورژانس آسیب های اجتماعی تبریز دارای درجه سطح یک است که علاوه بر خدمات فوق دارای اقامتگاه کودکان خیابانی، کودکان کار، خانه سلامت و خانه امن است.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز توجه به آسیب های اجتماعی را از اولویت های ویژه نمایندگان مجلس دانست و افزود: وظیفه اصلی بهزیستی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و نمایندگان مجلس و بخصوص مجمع نمایندگان استان از حامیان بهزیستی بشمار می روند.
ضیاء الله اعزازی توجه به اجرای قوانین و اصول ایمنی را در کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر برشمرد و گفت: قسمت اعظم آسیب های اجتماعی ناشی از کم توجهی به قوانین و اصول ایمنی است.
وی اظهارکرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی به عزم ملی نیاز است و نقش پایگاه های اورژانس اجتماعی در این زمینه بسیار مهم است.
فرماندار بناب نیز در این مراسم از کاهش 35 درصدی میزان طلاق در این شهرستان نسبت به سه ماهه اول سال قبل خبرداد.
ولی الله فرج اللهی افزود: در3 ماه نخست سال 95 از 340 مورد ازدواج 79 مورد و در3 ماه اول امسال از 335 مورد ازدواج 52 مورد به طلاق منجر شد.
به گزارش ایرنا، در این آئین پایگاه اورژانس اجتماعی بناب با اعتبار 700 میلیون ریال، نانوایی خیریه خانه مهر(مرکز نگهداری دختران بی سرپرست) با اعتبار 400 میلیون ریال و یک باب منزل مسکونی مددجوئی توسط خیر نیکوکار خانم یزدان پناه با صرف 600 میلیون ریال اعتبار بهره برداری شد.
همچنین امروز نمایشگاه صنایع دستی مددجویان بهزیستی بناب گشایش یافت.
تنظیم و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.