به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی در این دیدار با بیان این که امروزه بخش صنعت وابستگی گسترده و شدیدی به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی دارد، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس به دنبال جدی تر کردن این ارتباط است و باید این ارتباط دوجانبه در کشور بازتعریف شود.
وی با اشاره به رقابت شدید شرکت های صنعتی در به دست گیری بازارهای داخلی و بین المللی، گفت: موفقیت در این عرصه با نوآوری و بروز رسانی تولیدات از مسیر ارتباط با دانشگاه و مراکز علمی امکانپذیر می شود.
ایرج مهدوی عضو هیئت انجمن ایرانی تحقیق درعملیات هم گفت: قابلیت های ارس در حوزه صنعت بسیار توسعه یافته است و بدون شک آینده درخشانی در انتظار این منطقه است.
هادی ناصری، دیگر عضو هیئت مدیره و مشاور استاندار مازندران نیز گفت: به نظر می رسد که مدیریت تخصصی و توام با تجربه بالا، منطقه آزاد ارس را در جایگاه بالاتری نسبت به سایر مناطق آزاد ایران قرار داده است.
سحر خوش فطرت، عضو هیئت مدیره این انجمن از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز هم با تشکر از قبول میزبانی منطقه آزاد ارس، حضور این منطقه به عنوان عضو حقوقی در انجمن تحقیق درعملیات را خواستار شد.
وی اظهار کرد: در صورت حضور منطقه آزاد ارس و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در انجمن، ما قادر خواهیم بود برنامه های موفقی در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در استان اجرا کنیم.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم بازتعریف رابطه صنعت و دانشگاه گفت: در کارهای تحقیقاتی باید مقوله نیاز واقعی مورد توجه قرار گیرد.
ایرج حاتمی با بیان اینکه خیلی از تحقیقات موجود در کشور منطبق با نیاز واقعی نیست، گفت: به همین جهت در محیط اقتصادی کشور پیدا کردن نیاز واقعی یک مسئله اساسی است.
وی گفت: امروزه تولید انبوه جای خود را به تولید مشتری پسند داده است و سرمایه گذاری هایی موفق هستند که منطبق با الزامات عصرچهارم صنعت باشند.
حاتمی خاطرنشان کرد: در عصر چهارم صنعت، تولید مشتری پسند و در مراکز کم هزینه برای تولید و فروش در مراکز پرسود اتفاق می افتد و در این عصر جامعه شبکه ای یکی از زیرساخت های اساسی شکل گیری و پایدار نظام اقتصادی جهانی است.
وی همچنین در ارتباط با برنامه های تدوین شده در منطقه آزاد ارس گفت: در این منطقه آزاد 2 سایت آموزش عالی و سایت پردازش فناوری با هدف تربیت نیروی انسانی کیفی و کارآمد برای صنایع منطقه و همچنین ایجاد کانون های مشاوره ی تخصصی و پشتیانی کننده از تولید و خدمات طرحی شده است.
بر اساس این گزارش در پایان این دیدار، یوسف داداش زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس به عنوان نماینده سازمان برای ادامه رایزنی های دوجانبه و تعریف برنامه های مشترک انتخاب شد.
انجمن ایرانی تحقیق در عملیات به عنوان یکی از فعالترین و پویاترین انجمن های علمی دانشگاهی در حوزه تحکیم روابط واقعی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور فعال است.
منطقه آزاد ارس با اجرای برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، به پشتوانه مدیریتی دانش بنیان و مشاورینی توانمند و کارکنانی متخصص و با انگیزه به منطقه ای پیشتاز در داخل تبدیل و از لحاظ عملکرد به مفهوم واقعی مناطق آزاد الگوی سایر مناطق آزاد در داخل و کشورهای منطقه شده است.
منطقه آزاد ارس به برکت برخورداری از موقعیت ژئواکونومیکی ممتاز و دسترسی به بازارهای بین المللی سرمایه و تکیه بر امکانات برجسته توسعه ترانزیت و صادرات مجدد، توان مندی های بالای صادراتی و با فراهم سازی زیرساخت ‌های توسعه فعالیت های بازرگانی در کنار گمرکات و مراکز تخلیه و بارگیری کالا و الگوسازی ورود به WTO توانسته است در جهت ارتقای نقش هم پیوندی اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی، بسترساز تعامل سازنده کشور با جهان باشد.
منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.
تنظیم و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.