به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز یکشنبه در دیدار انجمن صنفی کشاورزی استان با وی افزود: افتخار می کنم که کشاورززاده هستم و از همان سنین پایین در مزرعه بزرگ شده ام، به همین دلیل به مسایل کشاورزان آشنا هستم.
وی با اشاره به اینکه کشاورزان حلال ترین معاش را کسب می کنند، ادامه داد: کشاورزی یکی از نشانه های خداوند در زمین است و هر کس در این بخش فعالیت می کند مامور پروردگار در زمین است تا نعمت الهی را به مردم برساند و اگر کشاورزی تعطیل شود، آفرینش به هم می خورد.
جبارزاده با بیان اینکه بخش کشاورزی رو به پیشرفت است، اظهار کرد: در سال 1392 که وارد استان شدیم طبق اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی اعتبارات بخش کشاورزی از 14 درصد به زیر چهار درصد کاهش یافته بود و امروز به جایگاه اصلی خود برگشته است.
وی با اشاره به اینکه کشاورزی در استان یکی از بخش های پیشرو است، گفت: بخش کشاورزی نیازمند توجه بیشتر است و نباید سیاه نمایی کرد.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: ضروری است اعلام کنیم که بخش کشاورزی از جمله بخش های مولد است و آینده روشنی پیشروی بخش کشاورزی است تا علاقمندان به سرمایه گذاری در این بخش جذب شوند.
وی افزود: معتقدم دیگر زمانی که کشاورز برای خیر و برکت چشم به آسمان می دوخت، گذشته است؛ در زمان های قدیم دانش، علم و فناوری نبود و کشاورز منتظرعنایات خداوندی و نزول باران بود، امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی می توان از منابع خدادادی به نحو احسنت بهره جست.
جبارزاده ادامه داد: چرا باید امروز کشاورزان آذربایجان شرقی بخش عمده ای از نیاز منطقه را نتوانند تامین کنند؛ بهترین خاک زراعی را در استان داریم و می توانیم با مدیریت آب برداشت محصولات کشاورزی استان را 10 برابر افزایش دهیم.
وی تاکید کرد: از بدو ورود به استان از دو بخش کشاورزی و کارگری حمایت کرده ام و معتقدم که باید با تمام وجود از این دو بخش حمایت کنیم به همین دلیل در تمام جلسات مهم و عالی ترین جلسات استان به عنوان زبان گویای بخش کشاورزی نمایندگان کشاورزان حضور داشته اند.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: 240 هزار کشاورز در استان وجود دارد که تنها 80 هزار نفر از آنان در انجمن صنفی کشاورزان عضو هستند و باید مابقی کشاورزان برای بهبود بخشی به وضعیت خود در این انجمن عضو شوند.
وی افزود: دولت تدبیر و امید خود را یار و یاور بخش کشاورزی می داند و در چهار سال گذشته با وجود محدودیت هایی که در تمام بخش ها اعمال شد به بخش کشاورزی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت و اعتبارات این بخش افزایش یافت.
جبارزاده گفت: دولت یازدهم برای بخش کشاورزی 85 درصد تسهیلات بلاعوض پرداخت کرد و تمام معوقات کشاورزان مورد بخشودگی قرار گرفت این در حالی است که در هیچ یک از بخش ها این اتفاق نیافتاد.
وی با بیان اینکه در بخش کشارزی موفقیت های بسیاری را کسب کرده ایم و در کنار آن نیز مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: 37 سال است که کشاورزان از وجود واسطه گران می نالند و ما در دولت تدبیر و امید بارها و بارها اعلام کردیم که از تشکل های بازرگانی بخش کشاورزان حمایت می کنیم و خودتان فروشگاه های زنجیره ای زده و به صادرات و ورادات بپردزید.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: من برای شما در عرض شش ماه کارگو ایجاد کردم تا محصولات خود را از طریق هوایی صادر کنید، ولی تاکنون هیچ کدام از شما از این فرصت استفاده نکرده اید.
وی با اشاره به اینکه فرزندان کشاورزان دارای تحصیلات لازم برای ورود به بخش بازرگانی هستند، افزود: ضروری است کشاورزان در بخش بازرگانی محصولات کشاورزی وارد شوند و ما نیز آنها را حمایت می کنیم؛ امروز استخدام های دولتی ظلم در حق فرزندانمان است.
جبارزاده با تاکید بر اینکه کشاورزان باید خود را باور کنند، گفت: کشاورزان استان باید فعالیت های خود را فراتر از استان و منطقه کنند و ضروری است برای حضور در جوامع بین المللی قدم بردارند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید از سوی دولت ارائه شد، گفت: در سال جاری این تسهیلات به 40 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و ضروری است کشاورزان استان از این فرصت ایجاد شده بهره مند شوند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به درخواست کشاورزان در خصوص اصلاح قوانین گفت: این موضوع باید از طریق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود و ما نیز پیگیر مطالبات شما هستیم.
وی در خصوص مشکل بیمه تامین اجتماعی کشاورزان گفت: نباید کشاورز همانند واحدهای صنعتی کارفرما تلقی شود و این خواست به حق کشاورزان است که ما نیز پیگیر آن خواهیم بود.
جبارزاده با اشاره به پیشنهاد افزایش قیمت گندم ادامه داد: افزایش قیمت حمایت از بخش کشاورزی نیست بلکه می تواند به ضرر آنها نیز تمام شود باید قیمت ها معقولانه باشد.
وی تاکید کرد: باید مراکز تحقیقاتی به سمت نیازهای کشاورزی استان سوق داده شوند و ضروری است محورهای پژوهشی مورد نیاز بخش کشاورزی از سوی انجمن صنفی کشاورزی و خانه کشاورزی استان ارائه شود.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: ضروری است بخش عمده ای از مزارع استان به گلخانه تبدیل شود تا بصورت چهارفصل محصولات تولید شود.
وی همچنین با اشاره به پیشنهاد ارائه شده در خصوص یارانه کشمش گفت: از این پیشنهاد حمایت می کنیم و ضروری است توسط نظام صنفی کشاورزان نیز توجیح شوند تا صندوق دائمی حمایت از انگورکاران ایجاد شود.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.