به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به تحریم های جدید آمریکا و سخنان مداخله جویانه وزرای امور خارجه و دفاع این کشور اظهارکرد: به گمان امریکا و اذنابش در شرایط داخلی ایران می توان فشار بیشتری بر مردم وارد کرد.
وی ادامه داد: آمریکا با تحریم‌های جدید، هدف مهار و براندازی نظام جمهوری اسلامی و به چالش کشیدن مردم و مسوولان و رهبری انقلاب اسلامی را با قدرت دنبال می‌کند.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: بدنبال سخنان مداخله جویانه وزاری امور خارجه و دفاع آمریکا در رابطه با سپاه، می گوییم سپاه به عنوان حافظ نظام اسلامی همانند ارتش، مایه عزت و افتخار ایران بوده و همواره از حمایت مردم برخوردار است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه نهاد ولایت فقیه و نهادهای وابسته به ولایت فقیه نیز مورد تهاجم کور دشمنان و گروه‌های معاند و منافقین کوردل هستند، افزود: منافقین کور دل اکنون نیز دشمن درجه یک ایران بوده و در تلاش برای افزایش تحریم های آمریکا علیه ایران هستند.
وی گفت: منافقین بدانند بیش از گذشته نزد ملت ایران ذلیل بوده و ذلیل تر هم خواهند شد و وجهه و چهره خود در نزد مردم را با جنایت و دشمنی های علنی علیه ایران و دادن دست دوستی با دشمنان به نمایش گذاشته اند.
امام جمعه تبریز طرح یک فوریتی مجلس در مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا را قابل تقدیر دانست و افزود: اراده آحاد مردم ایران با هر سلیقه و گرایشی علیه توطئه‌ها و تحریم‌های شیطان بزرگ است.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به مناسبت های هفته؛ اول ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) را گرامی داشت و اظهارکرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که جامعه ما اسلامی شد و زنان برجسته جهان اسلام الگوی دختران ما شدند.
وی به تأثیر نقش آفرین زنان در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: حماسه کربلا و دفاع مقدس 2 نمونه بارز و ماندگاری است که باید در تاریخ از آن الگو گرفت.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به آغاز هفته حج خاطرنشان کرد: یکی از ارکان اسلام حج است و هر کس بطور عمد حج را به جای نیاورد، رکنی از ارکان دین را از بین برده و خداوند ترک عمدی حج را به کفر تعبیر کرده است.
وی با تاکید بر اینکه هر کدام از حجاج ایرانی باید به عنوان سفیر ایران اسلامی باشند، افزود: حجاج ما از این فرصت معنوی استفاده کرده و خود را درگیر امور مادی نکنند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد اظهارکرد: منافقین اهداف شومی داشتند که با همت رزمندگان اسلام شکست سختی خوردند.
وی همچنین با اشاره به پنجم مرداد سال 1358 سالروز اقامه اولین نمازجمعه انقلاب اسلامی توسط آیت الله طالقانی اظهارکرد: نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی، قرارگاه ایمان، تقوا، پایگاه مقاومت، هدایت و رهبری مردم دارای اهمیت فراوانی است بنابراین باید همه با هم تلاش کنیم این مراسم عبادی و سیاسی پرشکوه‌تر برگزار شود.
خبرنگار: نعمت مرادپور** انتشار: پرویز انصاری
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.