به گزارش ایرنا، اسمعیل کهندل کرگری روز چهارشنبه در مراسم برداشت کلزا در روستای آسایش بخش نظرکهریزی هشترود افزود: متاسفانه به علت سرمازدگی بیش از 45 تا 50 درصد اراضی زیرکشت کلزای استان از بین رفت و پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم از قبیل تهیه بذر و کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت اندیشیده شده گفت: اراضی شهرستان های هشترود، سراب و ورزقان مستعد کشت کلزا هستند و با توجه به خرید تضمینی کلزا از قرار کیلویی 27 هزار و 830 ریال از سوی دولت، کشت این محصول مقرون به صرفه است.
کهندل افزود: بخشی از طلب کشاورزان کلزاکار استان نیز دیروز پرداخت شد و تاکنون بیش از 4 هزار و 200 تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.
اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی هشترود نیز گفت: کلزا برای اولین بار در 35 هکتار از اراضی هشترود کاشته شده بود که پیش بینی می شود بیش از 100 تن محصول برداشت شود.
وی گفت: کلزا نیاز آبی کمی دارد از این رو در تناوب با گندم کاشته می شود و پیش بینی می شود امسال 200 هکتار از اراضی شهرستان هشترود به زیر کشت کلزا برود.
در شهرستان هشترود سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.
این شهرستان با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7486/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.