به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز چهار شنبه در جلسه فرعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با بیان اینکه پیشگیری مهمترین عامل در مبارزه با مواد مخدر است، گفت: همه دستگاه ها در مبارزه با مواد مخدر مسئول هستند و اگر خواهان این هستیم که جامعه دچار آسیب های دچار بحران نشود نسبت به این موضوع حساس تر باشیم.
وی به راهکارهای جلوگیری از گسترش گرایش به مواد مخدر در بین جوانان و دانش آموزان اشاره کرد و افزود: ایجاد فضای نشاط و شادابی برای دانش آموزان و قشر جوان جامعه باعث ایجاد افزایش امید و عدم گرایش به اعتیاد می شود.
مراثی گفت: همچنین فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از آسیب های این ماده خانمان سوز در ممانعت از گرایش به مواد مخدر موثر است و در کنار اینها باید با توزیع کنندگان اصلی و خرده فروشان برخورد و معتادان تابلو نیز جمع آوری شود.
وی همچنین خواستار نظارت مستمر دستگاه های ذیربط بر فعالیت مرکز ترک اعتیاد شهرستان شد و افزود: ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته و فراهم کردن زمینه تحصیل و ورزش برای آنان موجب پیشگیری از بازگشت مجدد این افراد به دامن اعتیاد می شود.
فرماندار عجب شیر با اشاره به اینکه هر دستگاهی که عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است باید به تناسب ظرفیتی که دارد در زمینه مهار مواد مخدر فعالیت کند، یادآوری کرد: نگاه به فعالیت های ‏پیشگیرانه باید پژوهش محور باشد و برای هر گروه سنی، شغلی و کاری فعالیت های مجزا تعریف و ‏اجرا شود‎.
مراثی مبارزه با معضل مواد مخدر را نیازمند عزم و اراده همگانی خواند و ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی، ترویج مواد مخدر در بین اقشار مختلف بویژه جوانان را جزو برنامه های خود قرار داده اند که باید با آن مقابله کرد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.