به گزارش ایرنا، علی نواداد روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کشتارگاه های شهرستان تبریز به ایرنا اظهار کرد: با روند رو به افزایش واحدهای صنعتی تبدیلی و جانبی در صنایع وابسته دام و طیور در چند دهه گذشته، عرصه دامپروری توانسته است از رشد چشمگیر در زیر بخش های مختلف برخوردار شود.
وی با اشاره به فعالیت رقبای این صنعت در استان های همجوار افزود: باید کشتارگاه های استان علاوه بر توجه به کیفیت بالا ، با کاهش قیمت، بازار خود را حفظ کنند.
نواداد اظهار کرد: اتفاقات بسیاری می‌تواند کیفیت تولید را در این صنعت ارتقا داده و با امکانات موجود می‌توان از طریق بهبود شرایط، تولید را افزایش داد.

** فعالیت 11 کشتارگاه طیور با ظرفیت بیش از چهار میلیون قطعه در استان
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی هم در این بازدید گفت: در حال حاضر 11 کشتارگاه طیور در سطح استان فعال است که ماهانه چهار میلیون و 400 قطعه ظرفیت کشتار دارند.
امیرحسین بهداد گفت: با فعال شدن دو کشتارگاه دیگر در شهرستان های سراب و مرند ظرفیت کشتار به بیش از شش میلیون قطعه افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: افزایش چشمگیر نظارت­های بهداشتی و کاهش ملموس کانون های بیماری از مهمترین اقدامات این اداره کل است.
بهداد افزود: دامپزشکی متولی اصلی تامین بهداشت و امنیت غذایی با منشأ دامی و طیور ، مبارزه با بیماری های طیور، دام، آبزیان و بیماری­های مشترک انسان و دام بوده و فعالیت آن موجب آرامش خاطر و اعتماد مردم در استفاده از محصولات سالم و حلال از نظر شرعی و بهداشتی می شود.
وی اضافه کرد: در این راستا اداره کل دامپزشکی استان فعالیت های نظارتی و حاکمیتی خود را با وجود کمبود امکانات اعتبارات و نیروی انسانی به نحو قابل توجهی توسعه داده است.
طبق آمار های اداره کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان‌شرقی، تعداد دام‌های کوچک استان حدود 2.6 میلیون راس و تعداد دام‌های بزرگ بیش از 343 هزار راس می باشد که در مجموع جمعیت دامی استان نسبت به سال 1382 بیش از یک میلیون راس کاهش یافته است.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار : رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.