فرماندار هریس آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها را در جهت کاهش خطرات ناشی از سیل در مناطق حاشیه‌ای شهر و روستاها ضروری عنوان کرد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، صابر تقویمی در جلسه کارگروه آسیب شناسی سیل در شهرستان هریس گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز و احداث باغات در حریم و بستر رودخانه ها مانع جریان طبیعی آب شده و در نتیجه باعث خسارت و سیل در مسیر رودخانه ها می‌شود. 
وی با انتقاد از ساخت‌وسازهای و احداث باغات غیرمجاز در حریم رودخانه «سرند چای» بخش خواجه از اداره منابع آب و بخشداری خواجه خواست هرچه سریع‌تر نسبت به آزادسازی حریم رودخانه و برخورد قانونی با متخلفان اقدام کنند. 
فرماندار هریس همچنین از لایروبی و پاکسازی 503 کیلومتر از مسیل رودخانه ها در این شهرستان خبر داد و افزود: برای لایروبی رودخانه تاکنون 402 کیلومتر از این مقدار تعیین حدود بستر شده است. 
صابر تقویمی صرفه جویی، بهره‌گیری از روش‌های نوین مصرف آب در کشاورزی از جمله آبیاری تحت فشار و قطره‌ای، جلوگیری از هدر رفت بیرویه آب و همچنین کشت محصولات سازگار با منطقه را از راه حل‌های مناسب برای مصرف آب و خصوصاً آب‌های زیرزمینی در مواقع کم آبی و خشکسالی در منطقه عنوان کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.