به گزارش ایرنا، حسن استوارآذر روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان با اشاره به نبود آمار دقیق در خصوص مهاجرت ها، افزود: باید راهکاری برای ثبت آمار مهاجرت به صورت ملی یا استانی اندیشیده شود.
وی با اشاره به آمار مربوط به ولادت ها و طلاق در استان ادامه داد: باید از تریبون ائمه جمعه در راستای کنترل آسیب های اجتماعی و فرهنگ سازی در خصوص فرزندآوری و افزایش نرخ ولادت استفاده کرد.
استوار آذر با بیان اینکه طلاق یکی از آسیب های اولویت دار جامعه امروزی است، گفت: این موضوع از جمله پنج آسیب اولویت دار و مورد توجه در دولت تدبیر و امید است.
وی اظهار کرد: ضروری است مشاوره پیش از طلاق به مشاوره قبل از ازدواج تبدیل شود چرا که اکثر طلاق ها توافقی است و تاثیرگذاری این مشاوره ها کمتر است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی افزود: ارائه آموزش های قبل از ازدواج به صورت کارگاهی (پایلوت) در دو شهرستان شبستر و اسکو برگزار می شود.
وی گفت: تبعات طلاق و راهکارهای ورود و مداخلات در کارگروه اجتماعی استان به صورت جدی قابل بررسی است.
استوار آذر با اشاره به اینکه آمار و ارقام توسط اداره کل ثبت احوال استخراج می شود، افزود: نیاز است که آمارهای تحلیلی و راهکارهای برون رفت از این مشکلات نیز ارائه شود.
وی در مورد ثبت وقایع حیاتی استان، ادامه داد: ثبت به موقع و ارائه آمار به روز و لحظه ای از مهم ترین موضوعاتی است که نقش مهمی در برنامه ریزی مسئولان دارند.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.