به گزارش ایرنا، سرهنگ الهوردی خضرلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ماموران انتظامی فرودگاه شهید مدنی تبریز مانند سال های گذشته با تمام تلاش خود امنیت زائران را فراهم می کنند، افزود: حمل هرگونه مواد مخدر سنتی و روانگردان ممنوع بوده و در صورت کشف برای زائر پرونده قضایی تشکیل و از پرواز وی ممانعت خواهد شد.
وی اظهار کرد: به همراه داشتن قرص های کدئین، متادون و ترامادول جرم بوده و در صورت کشف علاوه بر ممانعت از سفر زائر پرونده قضایی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی می شود.
فرمانده پلیس فرودگاه های آذربایجان شرقی از زائران خواست از حمل هرگونه داروهای گیاهی مانند شیرین بیان و خشکبار مانند کشمش و توت خشک که شباهت زیادی به مواد مخدر دارد، خودداری کنند تا بی مورد دچار دردسر نشوند.
سرهنگ خضرلو، با بیان اینکه برخورد پلیس عربستان با حمل کنندگان مواد مخدر و مشتقات آن خیلی تند و تا حد اعدام است، ادامه داد: به علت تیرگی روابط و نبود کنسولگری جمهوری اسلامی در عربستان، پیگیری پرونده زائران دستگیر شده در این کشور مشکل و تا حدی امکان پذیر نبوده بنابراین زائران باید به توصیه ها و هشدارهای پلیس توجه کنند.
وی با بیان اینکه در شهر مدینه داروخانه مجهزی وجود دارد، یادآوری کرد: بیماران می توانند داروهای تخصصی خود را با داشتن نسخه پزشکی همراه داشته باشند.
فرمانده پلیس فرودگاه های آذربایجان شرقی از زائران خواست از قبول هرگونه هدایا یا امانت از سوی افراد ناشناس و حمل وسایل برنده مانند قیچی خودداری کنند.
سرهنگ خضرلو، از اعزام 3 هزار و 100 زائر استان در قالب 22 کاروان با 12 سورتی پرواز برای حج و تمتع امسال خبر داد و گفت: این تعداد شامل یک هزار و 628 زائر مرد و یک هزار و 472 زن بالای 60 سال هستند.
وی با بیان اینکه اعزام زائران به حج تمتع پس از یک سال وقفه به علت فاجعه منا و کشته شدن تعدادی از زائران ایرانی دوباره انجام می شود، اظهار کرد: اعزام این زائران از نهم مرداد آغاز و به مدت 8 روز تا 16 این ماه ادامه می یابد.
فرمانده پلیس فرودگاه های آذربایجان شرقی یادآوری کرد: برگشت این زائران در قالب 11 سورتی پرواز از 15 شهریور به مدت 3 روز تا 18 این ماه انجام می شود.
سرهنگ خضرلو، افزود: تعداد زائران اعزامی به حج تمتع در سال جاری نسبت به سال 94 حدود 500 نفر کاهش یافته به طوری که در آن سال 3 هزار و 610 نفر به حج تمتع اعزام شده بودند.
خبرنگار.ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.