به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، با پرواز یک فروند هواپیمای 319 ایرباس در ساعت 7 صبح جمعه 23 تیرماه از مبدا فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، ارتباط مستقیم هوایی بین دو شهر تبریز و هامبورگ آغاز شد.
ایجاد این خط هوایی، از جمله محورهای رایزنی‌های صادق نجفی شهردار تبریز با مقامات شهری ایالت هامبورگ آلمان در دو سال گذشته است که پس از فراهم‌شدن هماهنگی‌های هواپیمایی، با پشتوانه مراودات دیپلماسی کشور و توسط شرکت هواپیمایی قشم‌ایر ایجادشده و تجربه مهمی برای توسعه پروازهای اروپایی از مقصد تبریز خواهد بود.
شهرداری تبریز به عنوان حامی اصلی راه‌اندازی خط هوایی تبریز - هامبورگ، هدایت زمینه‌های اجرایی این ارتباط بین‌المللی را از طریق هماهنگی با دستگاه‌های مختلف اجرایی و تدارک تبلیغاتی بر عهده داشته است.
با توجه به ارتباط فعال اقتصادی و فرهنگی بین دو شهر و رویکردهای گردشگری تبریز 2018، شمار پروازهای این خط هوایی، در آینده‌ای نزدیک، قابلیت افزایش به دو الی سه فروند در هفته را خواهد داشت.
راه‌اندازی خط هوایی تبریز - هامبورگ از اهداف مهم شهرداری تبریز در حوزه‌ بین‌الملل است که با توجه به بسترهای مشترک تجاری و فرهنگی بین دو طرف، نقش تبریز را در روابط ایران و آلمان، پررنگ‌تر خواهد کرد.
خبرنگار:آب بسته ** انتشار: رستگار
9853/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.