طلوع حیات روز جمعه در مراسم روز مزرعه کلزا افزود: یکی از اهداف عمده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هریس، افزایش ضریب خودکفایی در گندم، جو و دانه های روغنی می باشد.
وی اظهار کرد: در رابطه با کشت دانه های روغنی کلزا در سال گذشته با 41 نفر بهره بردار با سطح کشت و برداشت 45 هکتار را تجربه کردیم که امسال با 70 نفر بهره بردار با سطح برداشت 114 هکتار انتظار برداشت بیش از 300 تن کلزا از این مزارع در شهرستان را داریم.
حیات، اظهار امیدواری کرد در سال های آتی با توجه به برنامه ریزی انجام یافته و شناسایی مناطق مستعد و استفاده از کشاورزان علاقه مند و پیشرو اکثر مناطق در تناوب با گندم آبی به علت کمبود منابع آب به زیرکشت کلزا برود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به شرایط آب و هوایی استان، مزارع کلزا در شهرستان هریس را امیدوارکننده خواند و لزوم همکاری با کارشناسان شرکت های تولید کننده بذر که یکی از ارکان اساسی در افزایش تولید محصول می باشد، را ضروری دانست.
زارع تالی، کشت کلزا در استان را به خاطر پایداری گندم و خشکسالی و مقاوم بودن به بی آبی و شوری در حال توسعه دانست و گفت: کشت کلزا جزو برنامه های اقتصاد مقاومتی برای تامین بخشی از مصرف روغن های نباتی در استان می باشد.
در این مراسم کارشناسان اعزامی از وزارت خانه، نکات فنی و نحوه کاشت، داشت و برداشت کلزا را به صورت مبسوط برای کشاورزان ارایه کردند.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: محمد طلوعیان ** تنظیم: مرتضائی ** انتشار: رستگار
7227/3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.