علیار راستگو روز چهارشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان مرند، افزود: این صندوق نباید بر اساس اعتبارات خود درصد خسارت وارده به محصولات کشاورزی شهرستان را به صورت غیرواقعی کاهش دهد.
وی اظهار کرد: در سال گذشته صندوق بیمه استان فقط 20 درصد از خسارت کشاورزان شهرستان را پرداخت کرد که در برابر خسارت وارده بسیار کم است.
راستگو ادامه داد: این امر را به صورت کارشناسی با صندوق بیمه کشاورزی استان بررسی خواهیم کرد.
راستگو بر ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه کشاورزی تاکید و اظهار کرد: با توجه به بحرانی کم آبی در کشور و به خصوص در منطقه آذربایجان شرقی، باید کشاورزی به شیوه های علمی انجام پذیرد.
وی افزایش بهره وری در کشاورزی را مهم تر از توسعه کشاورزی عنوان و خاطر نشان کرد: اصلاح الگوی کشت، افزایش صنایع تبدیلی از فاکتورهای مهم پیشرفت صنعت کشاورزی در شهرستان مرند می باشد.
فرماندار مرند با اشاره به حمایت های دولت به بخش کشاورزی افزود: تعداد 240 نفر از کشاورزان مرند در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند که پرداخت تسهیلات به 91 نفر تصویب شده است.
راستگو اضافه کرد: در سال گذشته مبلغ بیش از 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به 29 نفر ارائه شده است.
وی همچنین میزان بارندگی در سال زراعی امسال را 302 میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 200 میلی متر کاهش داشته و میانگین بارندگی شهرستان مرند در سال جاری نسبت به میانگین کلی شهرستان پایین تر است.
شهرستان مرند به عنوان یکی از قطب های کشاورزی و دامی استان در 75کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
خبرنگار : مرتضایی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.