به گزارش ایرنا، رضا حسینی روز یکشنبه در دیدار مدیران امور مالیاتی استان با استاندار آذربایجان شرقی افزود: سیاست های دولت سوق دادن درآمدهای کشور به سمت درآمدهای غیر نفتی، رونق فضای کسب و کار و رونق تولید است و ماهم در این راستا حرکت می کنیم.
وی ادامه داد: سعی می کنیم در کنار سیستم مالیاتی به عنوان مسئول درآمدی استان، درآمدها و هزینه های استان را به نحو مطلوب نظارت و شفاف سازی کنیم.
حسینی اظهار کرد: مجموع درآمدهای سال گذشته اعم از مالیاتی و غیر مالیاتی، ملی، خاص و اختصاصی که در استان تحقق یافت در حدود چهار هزار و 200 میلیارد تومان بود.
وی افزود: هزینه های انجام شده اعم از حقوق تمامی دستگاه های اجرایی و حوزه عمرانی در حدود 630 میلیارد تومان بوده که حدود 186 میلیارد تومان آن اسناد خزانه بوده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی ادامه داد: در چند روز گذشته نیز 50 میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه ابلاغ شده است و با همکاری سازمان برنامه و بودجه به دنبال جذب آن هستیم.
وی گفت: در سال جاری 15 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری خارجی در سطح کشور تعریف شده که حدود 940 میلیون دلار آن سهمیه آذربایجان شرقی است.
حسینی تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی هایی که در حوزه های زیرساخت ها انجام گرفته در سال جاری خواهیم توانست بیش از مبلغ تعیین شده سرمایه گذار خارجی در استان جذب شود.
وی ادامه داد: در حدود 36 سرمایه گذار خارجی هم اکنون در منطقه آزاد ارس فعالیت می کنند و هفته گذشته نیز هشت میلیون ریال جواز سرمایه که 95 درصد آن تحقق یافته در سازمان سرمایه گذاری صادر شد.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.