به گزارش ایرنا، احمد جهانسری روز یکشنبه در نشست فرمانداران و بخشداران استان، با قدردانی از فرمانداران و بخشداران استان به جهت تعامل و همکاری خوب با پدافند غیرعامل افزود: خوشبختانه در سایه این همکاری‌ها، گام های مؤثری در نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل برداشته شده و امیدواریم این روند همچنان سیر صعودی داشته باشد.
وی ادام داد: برخی شرکت های عمرانی استان رتبه علمی (گرید) پدافند غیرعامل را گرفته اند و بنابراین مشکل پیوست پدافندی طرح های زیرساختی استان حل شده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: با عنایت به وظایف ذاتی استانداری مبنی بر نظارت و سیاستگذاری، بازدید دستگاه های اجرایی در استان با محوریت امنیت سایبری شروع شده و امیدواریم این بازرسی ها به کاهش آسیب پذیری ها منجر شود.
وی اظهار کرد: نتایج مقدماتی این بازرسی ها نشان می دهد به امنیت سایبری دستگاههای اجرایی استان باید عنایت ویژه ای داشت و با تزریق بودجه و نیروی انسانی متخصص امنیت، این حوزه را تقویت کرد.
جهانسری با اشاره به سفر رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به تبریز گفت: در این سفر نحوه برگزاری رزمایش زیستی استان نیز تشریح شده و قرار است این رزمایش با هدف آمادگی استان در کشف، مدیریت و مقابله با تهدیدات زیستی انجام گیرد.
وی همچنین با تأکید بر آموزش های تخصصی و عمومی پدافند غیرعامل اظهار کرد: به زودی زمان و نحوه برگزاری دوره های عمومی تربیت مربی پدافند غیرعامل و دوره های تخصصی امنیت سایبری که به همت انجمن علمی پدافند غیرعامل استان شکل خواهد گرفت، اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی افزود: درخواست ما از تمام مسئولین دستگاههای اجرایی استان و بخش خصوصی این است که در این آموزشها که در استان و توسط یک تیم مجرب برگزار خواهد شد شرکت کنند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.