نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بیکاری و عدم اشتغال جوانان این شهرستان را از معضلات و مشکلات جوانان این شهرستان عنوان کرد.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، بیت اله عبدالهی در بازدید از پروژه های عمرانی روستاهای اهر بیکاری و عدم وجود اشتغال در بین جوانان روستایی و شهرستانی را از معضلات این شهرستان برشمرد و بر حل این معضل تأکید کرد. 
وی گفت: در شهرستان اهر در بخش های گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن و غیره دارای استعدادهای بالقوه ای است که باید در این زمینه برنامه ریزی و فعالیت فراوان انجام گیرد تا با جذب سرمایه گذار زمینه اشتغال و فعالیت جوانان فرهم شود. 
وی در ادامه به حل سریع مشکل اجتماعی پیش آمده در احداث کارخانه معدن مس انجرد نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده بین سرمایه گزار بخش خصوصی و روستائیان این منطقه لازم است در خصوص حل آن اقدامات اساسی انجام گیرد تا زمینه اشتغال جمع چشمگیری از جوانان و اهالی روستاها و شهرستان بوجود آید. 
عبدالهی گفت: متأسفانه با گذشت سه سال از کلنگ زنی کارخانه آهک هیدراته هنوز هیچ اقدامی در جهت آغاز این پروژه انجام نگرفته است و انتظار داریم این پروژه هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود. 
وی در ادامه شناسایی پتانسیل های بالقوه اقتصادی و سرمایه گذاری هر روستا را از اولویت های مهم به کارگیری ظرفیت‌های اشتغال روستاها عنوان کرد و افزود: از سرمایه گذارانی که بخواهند در حل مشکلات بیکاری جوانان و ایجاد اشتغال در شهرستان‌های اهر و هریس سرمایه گذاری نمایند حمایت خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.