به گزارش ایرنا، این نشست با هدف بررسی و کنکاش در حوزه فعالیت رسانه ها برای هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن برنامه های مربوط به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 بر پا شد که طی آن فعالان این بخش پیشنهادات، انتظارات و انتقادات خود پیرامون نحوه و نوع ساماندهی و پوشش اخبار مربوطه را بیان کردند.
توجه و هماهنگی دستگاه های متولی به ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز با اصحاب رسانه و تعامل سازنده و مفید با خبرنگاران و فعالان رسانه ای برای پوشش مناسب اخبار و تهیه گزارش های متنوع و موثر در حوزه گردشگری از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
حاضران بر دخالت دادن بیشتر رسانه های مکتوب و دیجیتالی منطقه توسط دستگاه های متولی، پیرامون برگزاری نشست های تخصصی کارگروه های مختلف ستاد برگزاری تبریز 2018 تاکید کرده و از اینکه تاکنون در این زمینه اقدامات مفید و گام های موثر از سوی مجریان صورت نگرفته است، انتقاد کردند.
تعیین استراتژی مدون در حوزه تبلیغات و فعالیت رسانه ای برای جذب و جلب حداکثری گردشگران به شهر تبریز طی سال 2018 از جمله تاکیدات اصحاب رسانه در این نشست بود تا بر اساس آن مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری مختلف در تبریز، آذربایجان و ایران برنامه ها و اقدامات خود را اجرایی کنند.
برگزاری تورهای گردشگری تخصصی در حوزه رسانه ای، تورگردانی، مدیران و مسئولان بلند مرتبه کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه و مردمی در دو بخش داخلی و خارجی با هدف جریان سازی رسانه ای از دیگر پیشنهادات اعضای این جلسه به مدیران و مجریان برگزاری برنامه های تبریز 2018 بود.
انتقاد از ضعف موجود در دبیرخانه ستاد تبریز 2018 در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیگر مباحث جلسه امروز بود که اغلب اعضا بر این موضوع تاکید و خواستار تجدید نظر در این زمینه شدند.
آنها متعقدند دبیرخانه ای که در آن توانایی تولید محتوا در حوزه ها و بخش های مختلف وجود ندارد، نمی تواند برای موضوع مهمی همچون تبریز 2018 کارایی لازم و کافی داشته باشد.
شهر تبریز در جریان برگزاری نهمین اجلاس کارشناسان ارشد و وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که در سال 2016 در نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 برگزیده شد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار : رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.