منتخب پنجمین دوره از شورای شهر تبریز گفت: تاکنون هیچ یک از منتخبان شورای پنجم برای شهردار شدن، اعلام آمادگی نکرده‌اند. ولی در خصوص ویژگی‌هایی که یک شهردار، اجماع نظر وجود دارد و از این رو هر فردی که این ویژگی‌ها را داشته باشد، می‎تواند شهردار شود. 
محرم محمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، با بیان این که هماهنگی اعضای شورای پنجم خوب است، اظهار کرد: اولین جلسه‌ی غیررسمی شورای پنجم در دانشگاه تبریز برگزار شد و هر 13 منتخب مردم در این دوره از شورای شهر تبریز، خادمان مردم هستند و با هماهنگی هر چه بیشتر و دلسوزانه در راستای حل مشکلات مردم پیش خواهند رفت؛ زیرا مردم باید نتیجه‎ی اعتماد و انتخاب خود را ببینند. 
وی  با اشاره به برخی مشکلات شهری که زمینه ساز مشکلات بعدی شده است، عنوان کرد: مشکل حاشیه نشینی معظلی است که بسیاری از شهرهای بزرگ را درگیر کرده و تبریز نیز از این قاعده مستثنی نیست. همچنین این مشکل در کوتاه مدت قابل حل نیست. اما آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد، زیباسازی شهری و حتی حاشیه‌های شهر است. 
محمدزاده گفت: تبریز می‎تواند به شهر رنگ‎ها تبدیل شود و جای خالی رنگ‎های شاد در معماری تبریز به وضوح مشخص است؛ از این رو حتی در حاشیه‎های شهر نیز می‎توان با اندک هزینه‎ای روح دوباره‎ای به شهر داد و نمای بیرونی ساختمان‎ها را رنگ کرد تا حاشیه‎نشینان نیز از این طریق امید و روحیه‎ی بیشتری داشته باشند. 

وی افزود: در بازدیدهای به عمل آمده از برخی مناطق حاشیه نشین، کودکی را دیده‌ام که حتی کفش به پا نداشت و پا برهنه در پله‎های کج و غیر استاندار بازی می‎کرد و خانواده‌اش پول کافی برای خریدن حتی یک جفت کفش را هم نداشتند. توجه به این مشکلات است که مردم را نسبت به عملکرد شورا امیدوارتر می‎کند. 
وی اظهار کرد: حدود 60 درصد از 500 هزار حاشیه‌نشین در قسمت پایین اتوبان پاسداران قرار دارد و از این رو تغییر رنگ ایزوگام‌ها و نمای ساختمان‎ها و منظم کردن کوچه‎های مناطق حاشیه نشین تا زمان انتقال آنان به یک محل استاندارد از واجبات است. 
منتخب مردم در پنجمین دوره از شورای شهر تبریز بیان کرد: شورا محل سیاست نیست و هر کس برخورد سیاسی و جناحی در شورا داشته باشد، به انتخاب مردم خیانت کرده است. با تخریب هم و عمکردهای خودسرانه شکاف ایجاد نکینم و دلسوزانه و به نفع مردم کار کنیم. 
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در انتقال مشکلات گفت: خبرنگاران و رسانه‎ها نیز در این میان از بسیار پررنگی برخوردار هستند و می‎توانند به عنوان رابط، مطالبات مردمی را به اعضای شورای شهر گوشزد کنند و با حضور در جلسات، مشکلات را یادآور شوند. 


وی با بیان این که فرهنگ‌ برخی مسائل باید در میان مردم شهر نهادینه شود، افزود: برخورد با توریست‌ها از مسائلی است که باید در این زمینه بسیار کار شود به ویژه اینکه در آستانه رویداد «تبریز 2018» قرار داریم. همچنین رویداد تبریز 2018 مختص شهرداری نبوده و هر تبریزث می‎تواند به عنوان یک راهنمای گردشگر عمل کند، البته نقش شهرداری پررنگ‌تر از سایرین است. 
وی تاکید کرد: آب و هوای استان ما به شکلی است که هر چهار فصل را می توان در یک ماه تجربه کرد، در تمامی فصول باید پتانسیل‎های استان را در سطح جهانی معرفی کینم. برندسازی نیز در استان ما از مواردی است که تاکنون در آن موفق نبوده‎ایم و محصولات بومی و آیین‎های سنتی این منطقه به قدری غنی است که نیازی به اقدامات بزرگ و دیگری نیست. 
محمدزاده خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های شورا در شورای پنجم تشکیل می‌شود و فعالیت‎ها بر مبنای اصول علمی پیش خواهند رفت تا از کم‎ترین درصد خطا برخوردار باشد و همچنین بازدید از تمامی مناطق نیز از دیگر برنامه‎هایی است که من به همراه دو تن از اعضای شورای پنجم در اولویت‎های خود قرار داده‎ایم تا از نزدیک شاهد مشکلات مردم باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.