به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدتقی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز بابیان اینکه حجاب و عفاف ریشه در دین دارد، اظهار کرد: حجاب از الزامات دین مقدس اسلام بوده و ترک آن حرام است.
وی با بیان اینکه بی‌توجهی به مسئله حجاب از سوی بانوان می‌تواند آثار مخرب و جبران‌ناپذیر روحی، روانی و فرهنگی در کشور داشته باشد، تاکید کرد: حجاب بانوان حکم معمولی در اسلام نیست و همگان باید به آن مقید باشند.
آیت الله آل‌هاشم ادامه داد: مردانی که زنان خود را مجبور به بی‌حجابی می‌کنند، منتظر غضب الهی باشند؛ زیرا حجاب دستور خداوند بوده و نباید به خاطر هوس و یا رنگ و لعاب دنیا، زنان را به انحراف کشید.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر تبیین جایگاه امر به معروف در جامعه تاکید دارند، گفت: نباید نسبت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشیم .
وی با اشاره به مناسبت‌های روز هفته، روز قلم را به اصحاب قلم تبریک گفت و افزود: حرمت قلم به قدری با ارزش است که به آن قسم یاد شده و خوشا به حال افرادی که با قلم خود باقیات صالحات به جای می‌گذارند.
امام جمعه موقت تبریز آثار قلمی علامه‌های بزرگی مانند علامه امینی، طباطبایی و جعفری را از جمله باقیت صالحات عنوان کرد و گفت: ما علمای بزرگی در اسلام داریم که باقیات ماندگار برایمان به یادگار گذاشته‌اند و در حال حاضر مقام معظم رهبری را داریم که برکت برای جامعه اسلامی هستند.
وی به‌ روز ادبیات کودکان و آینده‌سازان کشور اشاره کرد و از پدر، مادر، خانواده و معلمان خواست در تربیت کودکان کوشا باشند زیرا که کوتاهی در تربیت و اخلاق اسلامی به کودکان پذیرفتنی نیست.
امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه 21 تیرماه نیز روز فرهنگ قهرمانی و پهلوانی نام گذاری شده است، افزود: شهدای دفاع مقدس بزرگترین پهلوانان ما بودند.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.