به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز پنجشنبه در دیدار با بانوان فرهیخته استان، با بیان اینکه دشمنان برای رواج فساد و بی بندباری تلاش بسیاری می‌ کنند تا قبح مسئله را از بین ببرند، افزود: برای جلوگیری از رواج مسائل زشت در جامعه باید برنامه‌ریزی کرد.
وی ادامه داد: دشمنان برخورد نظامی و سخت را با نظام جمهوری اسلامی ایران پرهزینه ارزیابی می‌کنند، بنابراین جنگ نرم را انتخاب کرده‌اند و این در حالی است که یکی از خصوصیاتش جنگ نرم آرام و بدون سر و صدا بودن آن است، بنابراین باید مواظب محیط خانه و خانوده باشیم.
حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، پیدایش انقلاب فرهنگی بود که توانستیم کارهای ارزشمندی که مهجور مانده بود را زنده کنیم؛ برای مثال قبل از انقلاب قرآن شب‌های جمعه در قبرستان‌ها خوانده می‌ شد و بیشتر در شب‌های جمعه یاد خواندن قرآن می‌افتادند و یا به عنوان جهیزیه در کنار آینه و شمعدان به عنوان هدیه ویژه به خانه بخت فرستاده می‌شد.
وی اضافه کرد: امروز فرهنگ قرآنی در جامعه ایران اسلامی حاکم شده و فرزندانمان حافظ قرآن هستند و حتی در عرصه بین‌المللی نیز در امور قرآنی فعالیت می‌شود.
آل هاشم ادامه داد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند باید در کشور 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم البته منظور حافظ کل قرآن نیست بلکه بخشی از قرآن است، باید بررسی کنیم که سهم زنان استان از 10 میلیون نفر چقدر است و این در حالی است که زنان در ارتباط با قرآن گام‌های خوبی برداشتند.
وی گفت: قبل از انقلاب به زنان تا این اندازه بها داده نمی‌شد ولی در حال حاضر زنان موفقیت‌های بسیاری در عرصه‌های گوناگون کسب کرده‌اند.
حجت الاسلام آل‌هاشم با بیان این که زنان در عرصه‌های ورزشی نیز موفقیت‌های بسیاری را به دست آورده‌اند، افزود: اگر مسائل شرعی رعایت شود فعالیت زنان در امور ورزشی هیچ اشکالی ندارد.
وی تشریح کرد: در المپیادهای علمی اگر جایگاه زنان بیشتر از مردان نباشد کمتر هم نیست. این در حالی است که در برخی از زمینه‌ها جایگاه زنان بیشتر هم هست، با این وجود معمولا دختران بیشتر از پسران به درس اهمیت می‌دهند، در حال حاضر موفقیت‌هایی که در کنکور داریم نشاندهنده این موضوع است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: زنان در پیروزی انقلاب شکوهمند ایران، در راهپیمایی‌ها، مناسبت‌های مختلف و در زمان دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای داشتند.
به گفته حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم دشمنان کانون خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده‌اند، بنابراین باید در این زمینه بسیار مواظب باشیم.
وی به وضعیت سنی ازدواج در استان اشاره کرد و گفت: در هر کاری افراط و تفریط بد است و باید تعادل و میزان رعایت شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دشمنان جوانان را نسبت به آینده کشور ناامید می‌کنند و به مسئولان نظام توهین و اهانت می‌کنند و بین مذاهب و اقوام اختلاف می‌اندازند که این مسائل مصداقی از تهاجم فرهنگی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با بیان این که باید مواظب استفاده از مواد مخدر در بین دختران باشیم افزود: مواد مخدر از قلیان شروع شده و یک روزی می بینید که دختران دنبال مواد مخدر هستند، این موارد پشتوانه سیاسی دارد که می‌خواهند از این طریق دختران و پسران ما را از بین ببرند.
وی ادامه داد: همه باید پایبند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشیم به طوری که اشتغال و تولید در ارتباط با زنان پیگیری شود اگر مشکلات تولید حل شود مشکلات جامعه در زمینه اشتغال و بیکاری نیز حل می‌شود.
خبرنگار: مینا بازگشا **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.