به گزارش ایرنا، سیدشمس الدین مراثی روز دوشنبه در همایش تجلیل از صنعتگران و اصناف برتر عجب شیر گفت: تربیت نیروی کار بامهارت و فنی می‌ تواند بسترهای لازم به منظور سرمایه‌ گذاری و تحکیم پایه ‌های اقتصاد را فراهم کرده و نرخ بیکاری را کاهش دهد.
وی افزود: در حال حاضر بستر توسعه عجب شیر فراهم شده و با توجه به فراهم شدن امکانات زیربنایی در شهرک صنعتی این منطقه به سمت صنعتی شدن در حرکت است.
مراثی گفت: برخی از واحدهای صنعتی به خاطر نبود سرمایه در گردش با مشکل تولید مواجه هستند که به زودی این مشکلات برطرف شده و تولید در این واحدها آغاز می‌شود.
وی یادآور شد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه دریافت تسهیلات بانکی و تامین سرمایه در گردش است که تصمیمات لازم برای رفع این مشکلات از سوی مسئولان ذیربط اتخاذ می ‌شود.
مراثی به ظرفیت های سرمایه گذاری در شهرستان عجب شیر اشاره کرد و افزود: ناحیه صنعتی خضرلو عجب شیر در زمینی به مساحت 9 هکتار از ظرفیت های سرمایه گذاری این شهرستان به شمار می رود و تاکنون 14 سرمایه گذار در این ناحیه سرمایه گذاری کرده اند و2 واحد نیز به بهره برداری رسیده و 370 نفر مشغول کار هستند.
وی ادامه داد: شهرک صنعتی عجب شیر نیز دیگر ظرفیت این شهرستان برای سرمایه گذاری و تولید است که 93 هکتار وسعت دارد و 88 سرمایه گذار در آن سرمایه گذاری کرده اند و تاکنون 15 واحد تولیدی دراین شهرک بهره برداری شده و 151 نفر در این شهرک مشغول هستند.
فرماندار شهرستان عجب شیر همچنین با اشاره به اینکه اصناف نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارند، تصریح کرد: نقش صنوف در رونق اقتصادی، کاهش بیکاری و اشتغالزایی بسیار مهم است.
وی افزود: اصناف عجب شیر جزو بهترین اصناف استان هستند و نقش اصناف در پایه گذاری نهضت پیروزی انقلاب و پیروزی های جنگ تحمیلی بسیار مهم بود.
مراثی تصریح کرد: اصناف با هوشیاری و درایت خود می ‌توانند بسیاری از سختی‌ ها و تنگناهای اقتصادی را مدیریت کنند تا فشار به مردم کاهش یابد.
در این همایش از 15 صنعتگر و اصناف برتر شهرستان عجب شیر تجلیل شد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.