به گزارش ایرنا، محمد علی نصرتی روز دوشنبه در بازدید از کمپ ترک اعتیاد بانوان در تبریز افزود: اجتماعی کردن بحث مبارزه با اعتیاد از اقدامات اساسی دولت تدبیر و امید است.
وی خانواده را جزء سرمایه های اجتماعی دانست و گفت: بانوان نقش کلیدی در فضای خانواده ایفا می کنند، باید به فکر سلامت و شادابی بانوان جامعه باشیم تا از حربه های دشمنان دور بمانند.
نصرتی با بیان اینکه پیشگیری اصلی ترین راه مقابله با این پدیده خانمانسوز به شمار می رود افزود: در حوزه پیشگیری، خانواده از مهم ترین ارکان به شمار می رود زیرا اولین کسانی که از اعتیاد آسیب می بینند خانواده های معتادان از جمله فرزندان آن ها هستند.
وی ادامه داد: اگر در خانواده مدیریت به درستی انجام شود و محیط خانه محیطی آرام و بی دغدغه بوده و مهارت های دینی و اخلاقی، سبک زندگی و دوست یابی به فرزندان آموزش داده شود به طور قطع بسیاری از مشکلات در جامعه کاهش می یابد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی اظهار کرد: گسترش آگاهی و اطلاع رسانی در جامعه از جمله در بین جوانان مهمترین راه مقابله با رواج مواد مخدر به شمار می رود.
وی با اشاره به تاثیر پذیری فرزندان از دوستان شان، اضافه کرد: اصلی ترین راهبرد ما آگاه سازی است و اگر پدر و مادرها به تکالیف خود آگاه باشند و آموزش های لازم را ببینند ‏آسیب پذیری فرزندان کمتر می شود.

**مبارزه با اعتیاد در حوزه بانوان اهمیت مضاعف دارد
مدیر کل امور بانوان و خانواده استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به ضرورت مبارزه همه جانبه با پدیده شوم اعتیاد در جامعه گفت: مبارزه با اعتیاد در حوزه بانوان اهمیت مضاعف دارد.
به گزارش ایرنا، پروین اشراقی اسکویی با اشاره به نقش زنان در جامعه افزود: زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور و نیروی فعال جامعه، نقش محوری و مهمی در توسعه اقتصادی ایفا می کنند.
وی ادامه داد: اگر شرایط و بسترهای لازم برای توانمندسازی و فعالیت آنان فراهم شود، قطار رشد و توسعه همه جانبه با شتاب هر چه بیشتر به حرکت در می آید.
اشراقی گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با برنامه ریزی های مدون، تخریب جوانان و فروپاشی خانواده های ایرانی را هدف قرار داده اند.
وی تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، مقابله، درمان و پیشگیری از اعتیاد در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفت و اکنون آذربایجان شرقی به استان بدون معتاد متجاهر تبدیل شده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار آذربایجان شرقی افزود: بر اساس مطالعه ای که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور انجام شده 80 درصد افرادی که دستگیر و در مراکز بازپروری درمان می شوند علت اصلی بازگشت به مصرف مواد مخدر را بیکاری دانسته اند.
وی ادامه داد: اشتعال زنان معتاد موضوع بسیار مهمی است که اگر مورد غفلت قرار گیرد می تواند تبعات مختلف داشته باشد و باید همه مردم جامعه نسبت به این موضوع حساس شوند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.