مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، گفت:‌ برنامه‌های اوقات فراغت، پایه‌های ذهنی جوانان را رشد می‌دهد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، جمشید نظمی در آیین افتتاحیه رسمی برنامه‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان، با اشاره به سخنی از شهید مدنی در خصوص اهمیت قشر جوان، اظهار کرد: این عالم بزرگ در مجلس مطرح کرد که وقتی دزدی به خانه وارد شده و با افراد مختلفی مواجه شود، در اولین وهله برای تحقیق نیت شوم خود دست و پای فرد جوان را خواهد بست، چرا که از نیرو و انرژی جوان احساس خطر می‌کند، از این رو امروز نیز اگر از لحاظ اعتقادی جوانان تهی شوند، دشمن می‌تواند در جامعه نفود کند.
وی با تاکید بر اینکه، جوانان از اقتدار کشور صیانت می‌کنند، تشریح کرد: در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت هم بیکاری نوجوانان و جوانان رفع شده و هم آموزش‌ها، مهارت‌ها و معارف لازم ارائه می‌شود.
وی با ارائه‌ی گزارش عملکردی در حوزه‌ی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بیان کرد: طبق تحقیقات انجام شده در سال ۹۴، یک سری نواقص در اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت احصا شده که عدم اطلاع خانواده‌ها از برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت، عدم وجود آمار دقیق از افراد تحت پوشش، عدم گزارش‌گیری لحظه‌ای از برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت از جمله‌ی آن بود.
نظمی در این خصوص ادامه داد: احصای این نواقص، باعث شد تا در سال ۹۵ پورتال ویژه‌ای راه‌اندازی شده و امکان ثبت‌نام خانواده‌ها فراهم شده و یک‌سری خدمات دیگر ارائه شود، این پورتال باعث شد تا مشکلات اجرایی سال ۹۵ نیز تفکیک شده و راهکارهایی ارائه شود؛ بحث تکراری بودن برنامه‌ها و اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در حاشیه‌ی شهر نیز در سال‌جاری رفع شده است.
وی با اشاره به اهمیت حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت، تشریح کرد: ما در تلاش هستیم تا جوانان در کنار ورزش یا برنانه‌های دیگر، یک‌سری مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی را نیز فرا بگیرند. 
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: امروز بحث غنی‌سازی اوقات فراغت به گفتمانی در میان دستگاه‌ها تبدیل شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.