مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: دو هزار پایگاه تابستانی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان آماده‌ی جذب مخاطبان هستند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، جعفر پاشایی در آیین افتتاحیه رسمی برنامه‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان، با اشاره به فعالیت‌های تابستانی آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: بر اساس تصویب شورای آموزش و پرورش استان و تاکید استاندار، طی چند سال اخیر، بحث غنی‌سازی اوقات فراغت به شدت مورد توجه قرار گرفته و در این راستا همکاری بین‌بخشی وجود دارد.
وی ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت، ادامه داد: رویکرد دستگاه تعیلم و تربیت و تمامی دستگاه‌های فرهنگی استان، غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و استفاده‌ی حداکثری از همه امکانات است. 
پاشایی تاکید کرد: از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید، تمامی امکانات توسط دستگاه‌های ذیربط، در اختیار نوجوانان و جوانان قرار گرفته و به فضل خداوند متعال، تمامی ظرفیت‌های قانونی در این راستا مورد استفاده قرار گرفته و بخشی از اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در پایگاه‌های تابستانی سپری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا تمامی شاخص‌ها در شان مردم آذربایجان و نوجوانان و جوانان این خطه باشد و این موضوع در کنکور، پایگاه‌های تابستانی، اماکن رفاهی، دارالاقرآن‌ها، تجهیز چمن مدارس به وسایل ورزشی مورد توجه بوده و دستگاه تعلیم و تربیت استان مصمم است تا زمینه‌ی لازم برای ارتقای کیفی و کمی برنامه‌های اوقات فراغت را انجام دهد.
وی با تاکید بر اینکه در تلاش برای راه‌اندازی مرکز ورزشی اختصاصی دانش‌آموزان هستیم، گفت: رویکرد ما فراهم کردن زمینه و بستر لازم برای غنی‌سازی اوقات فراغت بوده و تنوع برنامه، علاقه مربیان، مدارس بانشاط، برنامه‌ریزی و... در پایگاه‌های تابستانی به شدت مورد توجه ماست.
پاشایی با اشاره به آمادگی دو هزار پایگاه تابستانی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، تاکید کرد: با توجه به وجود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در استان، این پایگاه‌های تابستانی در تلاش خواهند بود تا در رشته‌های مختلف یک سوم دانش‌آموزان استان را جذب کند، اجرای برنامه‌های معرفتی، هویتی، مهارتی، خدماتی، زیارتی، اردویی، مهارت کارآفرینی، ورزشی، هنری عکاسی، سفال‌گری و... از جمله محتوای این پایگاه‌های تابستانی خواهد بود.
وی اضافه کرد: دانش‌آموزان، مدیران، مربیان و... با ثبت‌نام در سامانه همگام می‌توانند در این پایگاه‌های شرکت کرده و امید است که با مدیریت زمان و برنامه‌ریزی منسجم بتوانیم گام‌های مثبتی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت برداریم.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بومی در غنی‌سازی اوقات فراغت، افزود: در حوزه‌ی مدیریت اصلاحی به نام "دره‌ی تنیسی" وجود دارد که این اصطلاح درنتیجه‌ی عدم استفاده از امکانات بومی در روستای تنیس ایجاد شده است؛ از این رو اگر طبق ظرفیت‌های بومی برنامه‌ریزی نکرده و از اطلاعات به روز استفاده نکنیم نتیجه‌ی فعالیت‌ها نیز مناسب نخواهد بود.
وی اضافه کرد: طی دیداری که با امام جمعه محبوب تبریز داشتیم این عالم بزرگ نیز تاکید کردند که بهترین اقدام برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی، اقدام، عمل و فعالیت است؛ بنده نیز از تمامی مسئولان این حوزه و مربیان خواستارم که به طور جدی، با علاقه و انگیزه برنامه‌ریزی کرده و عمل کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، بیان کرد: با برنامه‌ریزی، عمل و انسجام بین بخشی موفقیت در حوزه‌ی غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان حاصل می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.