معاون فرهنگی-اجتماعی شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه ۴۰۰ مربی در مراکز فرهنگی تبریز خدمات ارائه می‌دهند، بیان کرد: امید است که با اجرای مناسب برنامه‌های اوقات فراغت، تابستانی پربار داشته و بتوانیم رضایت شهروندان را جلب کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد حمیدی در آیین افتتاحیه رسمی برنامه‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان، با اشاره به جهت گیری حوزه فرهنگی شهرداری تبریز در برنامه‌های اوقات فراغت، اظهار کرد: در کشور ما بعد از اتمام خردادماه، قریب به پنج میلیون دانشجو و قریب به ۱۷ میلیون دانش‌آموز از مدرسه فارغ می‌شوند که نهادهای متولی باید برای اوقات فراغت این جوانان که تقریبا چهار ماه است، برنامه‌ریزی کنند.
وی اضافه کرد: اگر نتوانیم اوقات فراغت نوجوانان و جوانان خود را با برنامه‌های پرمحتوا و جذاب پر کنیم، دیگران به خوبی در این عرصه آماده بوده و به طور گسترده برنامه‌ریزی کرده‌اند، از این‌رو امید است که بتوانیم با برنامه‌های خودمان اوقات فراغت جوانان را غنی‌سازی کنیم.
وی با اشاره به حدیثی از امام کاظم (ع) در خصوص اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت مبنی بر اینکه اوقات خود را به چهار قسمت تقسیم کنید، افزود: طبق این روایت، قسمتی از اوقات روزانه‌ی انسان باید برای راز و نیاز، قسمتی برای معاش، قسمتی برای هم‌نشینی با برادران دینی و قسمتی نیز به کارهایی اختصاص یابد که فرد با برنامه‌های حلال و مباح از زندگی لذت ببرد.
وی با اشاره به این حدیث بیان کرد: امام موسی کاظم (ع) می‌فرمایند اختصاص یک چهارم از وقت به لذت‌های حلال، قوت و انگیزه‌ی انجام دیگر کارهای روزانه را به انسان می‌دهد، از این‌رو ما اگر بتوانیم در اوقات فراغت،  برنامه‌های مفرح و مفید برای جوانان ایجاد کنیم، می‌توانیم جوانان را برای دیگر عرصه‌های زندگی که شامل عبودیت، فعالیت‌های اجتماعی، تامین معاش و... است، توانمند کنیم.
حمیدی اضافه کرد: امام معصوم(ع) ما تاکید دارد که چهارم وقت خود را برای لذات حلال و لذات مباح در نظر بگیریم،  شهرداری تبریز نیز بر این اساس، ضمن ارائه‌ی برنامه‌های آموزشی، قسمتی از برنامه‌ها را نیز برای نشاط و شادابی و فرح مخاطبان در ۱۲۷ مرکز فرهنگی شهرداری اجرا می‌کند.
وی با بیان اینکه طرح اوقات فراغت شهرداری تبریز محدود به تابستان نیست، خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در تمام فصول سال برای تمامی سنین از سه ساله گرفته تا ۷۰ ساله در فرهنگ‌سراها و بوستان‌ها و... برنامه‌های متنوع ارائه می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری تبریز در برنامه‌های اوقات فراغت، برای تمامی ذائقه‌های مخاطبان برنامه دارد، تشریح کرد: این برنامه‌ها در موضوعات مختلفی چون مباحث قرآنی، مباحث شهروندی، عکاسی، سرود، نقاشی، تولید انیمیشین، خبرنگاری، هنرهای تجسمی، بازی‌های کامپیوتری، بازهای بومی-محلی، وزشی و... است.
حمیدی ضمن ارائه‌ی گزارش عملکرد شهرداری تبریز در سال ۹۵ در حوزه‌ی اوقات فراغت، بیان کرد: شهرداری تبریز به عنوان نهاد برتر این حوزه، ۷۱۷ عنوان برنامه طی سال ۹۵ اجرا کرد که ۱۹ هزار نفر از برنامه‌های آیینی و قرآنی بهره‌مند شده و ۱۲۰ دوره‌ی مباحث شهروندی برای ۵۷ هزار نفر اجرا شد.
وی با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت بانوان خانه‌دار، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌های مختلفی چون خیاطی، گلدوزی، سفره‌آرایی و... با ۱۱۰ عنوان برنامه برای بانوان تبریزی اجرا شد و همچنین در حوزه ورزشی و بازی‌های بومی-محلی نیز ۱۵ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته و ۱۰۰ تیم ورزشی محلات با یکدیگر رقابت کردند.
وی با تاکید بر اینکه ۱۲۷ مرکز ما نوعا در مناطق کم برخوردار قرار داد، یادآور شد: در قالب برنامه‌های نشاط اجتماعی، ۷۹ جشن در پارک‌ها اجرایی شد؛ در سال‌جاری نیز این برنامه‌ها با قوت، کیفیت و کمیت بیشتری اجرا می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.