به گزارش ایرنا، عبدالرضا عزیزی روز دوشنبه در همایش منطقه ای سالمندی جمعیت در تبریز با تاکید بر اینکه مردم نباید دغدغه آینده داشته باشند، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون دولت مکلف به ارائه خدمات حمایتی از جمله تامین اجتماعی به تمامی مردم است.
وی خدمات بیمه سلامت در کشور را قابل توجه دانست و گفت: در زمینه تامین اجتماعی هم کارهای خوبی انجام شده ولی با وضعیت ایده آل فاصله داریم.
عزیزی با اعلام اینکه در زمان حاضر 97 درصد هزینه خدمات بیمارستانی در روستاها و 94 درصد این خدمات در شهرها توسط دولت پرداخت می شود، گفت: 10 درصد از درامدهای یارانه ای برای اجرای طرح تحول سلامت اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه سونامی سالمندی در کشور در راه است، گفت: در زمان حاضر در کشور ما 10 درصد جمعیت سالمند هستند و با رشد جمعیت 1.3 درصدی کنونی در سال 1400 به 14 درصد و در سال 1425 به 22 درصد خواهد رسید.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس برنامه ریزی مناسب برای ارتقای وضعیت جسمی و جایگاه اجتماعی سالمندان را ضروری دانست و افزود: با توجه به تغذیه و سلامتی می توان از بیماری های دوره سالمندی پیشگیری کرد.
همایش منطقه ای سالمندی جمعیت و پیامدهای مرتبط با سیاست گذاری به همت سازمان بهزیستی و همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل امروز با حضور 20 چهره بین المللی از هشت کشور جهان و تعدادی از صاحب نظران داخلی در تبریز گشایش یافت و تا 14 تیر ادامه خواهد داشت.
خبرنگار : پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.