به گزارش ایرنا، ظفر محمدی روز دوشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذائی مراغه افزود: تخلیه پسماندها و فاضلاب خانگی در برخی از مناطق شهری و روستایی از معضلات موجود شهری بوده که باید با ارایه راهکارهای ویژه این مشکلات رفع شود.
وی ادامه داد: مکان یابی مناسب با مطالعه و برنامه ریزی اصولی برای ایجاد واحد سپتیک در برخی از مناطق شهری و روستائی یا احداث چاه های جاذب برای تخلیه پسماندهای فاضلاب های لجن کش ها راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از ایجاد برخی مشکلات زیست محیطی است.
وی گفت: کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان شهرداری، دانشکده علوم پزشکی، محیط زیست، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و دادستانی برای ارائه راهکار مناسب برای رفع این مشکل زیست محیطی تشکیل می شود.
محمدی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه دستفروشان مواد غذائی و بازارهای هفتگی در مناطق حاشیه شهری، خواستار ساماندهی و مکان یابی مناسب برای این منظور توسط دستگاه های خدمات رسان شهری شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه در این نشست با تاکید بر لزوم توجه به بهداشت عمومی جامعه گفت: سلامت و بهد اشت جامعه خط قرمز دستگاه های خدمات رسان بوده و در این زمینه هیچ قصور و کوتاهی قابل قبول نیست.
علی جنتی با اشاره به مشکل تخلیه فاضلاب در برخی از شهرک های اقماری و روستاهای اطراف توسط لجن کش های سیار افزود: ایجاد محلی مناسب با مطالعه و برنامه ریزی کارشناسی برای تخلیه فاضلاب های حمل شده توسط لجن کش ها از بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی پیشگیری می کند.
وی ادامه داد: ساماندهی لج کش های سیار با توجه به وجود نیاز به فعالیت آنها در برخی از مناطق حاشیه شهری و روستائی به دلیل عدم وجود شبکه جمع آوری فاضلاب، ضروری بوده و باید با هماهنگی دستگاه های نظارتی و خدمات رسان انجام شود.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات زیست محیطی و بهداشتی در بین دستفروشان و بازارهای هفتگی از جمله جمعه بازار به عنوان کانون های مستعد شیوع برخی بیماری های مشترک انسان و دام، خواهان ورود و مشارکت دستگاه های خدمات رسان به بحث ساماندهی این مناطق شد.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این نشست با بیان اینکه وضعیت موجود تخلیه فاضلاب در برخی از مناطق از جمله در حاشیه رودخانه ها و مناطق مسکونی غیرقابل قبول است گفت: ارائه راهکار فوری برای رفع این مشکل توسط نهادهای خدمات رسان ضروری است.
علی دلداری افزود: ساماندهی لجن کش های شهری و روستایی در قالب اتحادیه صنفی و نیز احداث مکان مناسب برای تخلیه و تصفیه فاضلاب های حمل شده توسط این واحدهای سیار، از ایجاد مشکلات بهداشتی و آسیب رسان به سلامت جامعه جلوگیری می کند.
به گزارش ایرنا، در این نشست اعضای کارگروه مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و سلامت و مشکلات زیست محیطی شهر مراغه و روستاهای اطراف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.