به گزارش ایرنا، مدد سمندری روز یکشنبه در جلسه کارگروه تولید و اشتغال شهرستان اهر با اشاره به اینکه فعال‌سازی واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه فعال این شهرستان گامی مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، اظهار کرد: اشتغال جوانان بیکار و به خصوص تحصیل‌کرده نیازمند برنامه‌ریزی مدونی است.
وی ادامه داد: تأمین سرمایه در گردش و بازاریابی برای تولیدات شهرستان اهر اعم از شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی بایستی در اولویت قرار گیرد .
معاون فرماندار اهر بابیان اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است، گفت: شهرستان‌ها نیز مکلف‌اند تا برای پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی تلاش کنند.
سمندری با اشاره به آغاز ثبت نام متقاضیان تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب در سال جاری ، اظهار امیدواری کرد: نیازهای اولیه واحدهای تولیدی از جمله سرمایه در گردش تأمین شود.
وی با ابراز تأسف از آمار جوانان بیکار تحصیل‌کرده و نکرده در شهرستان اهر، گفت: با وجود اینکه بعد از برجام شاهد گشایش‌های متعددی بودیم ولی امروز موردی که برای دست‌اندرکاران نظام و خانواده‌ها رنج‌آور است بحث بیکاری جوانان است که امیدواریم با سر پا نگه‌داشتن واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آنها زمینه جذب بیکاران فراهم شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر نیز در این جلسه گفت: تاکنون 17 واحد تولیدی شهرستان اهر برای دریافت تسهیلات رونق تولید ثبت‌نام کرده‌اند که پس از بازرسی‌ها و تصویب کارگروه تولید و اشتغال با تکمیل فرم‌های مربوطه به بانک‌ها معرفی می‌شوند.
زین‌العابدین امامی، اعلام کرد: شهرستان اهر جزو شهرستان‌هایی است که تسهیلات مشاغل خانگی را در طول سال گذشته به‌طور صد درصد پرداخت کرده که برای پرداخت این تسهیلات بانک‌های ملی و صادرات همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.
وی در ادامه از تخصیص تسهیلات 5 میلیارد تومانی جهت حمایت از واحدهای تولیدی به‌صورت شناور خبر داد، افزود: در حال حاضر چندین طرح مشمول این تسهیلات می‌شوند که پس از تصویب کارگروه اشتغال شهرستان اهر و تائید استان به بانک‌های عمل جهت پرداخت معرفی خواهند شد.
وی تاکید کرد: این تسهیلات به‌صورت شناور بوده و باید نهایت سعی خود را انجام دهیم تا بتوانیم از این تسهیلات برای شهرستان جذب کنیم.
امامی با تأکید بر اینکه اجرای طرح کارورزی یا همان استاد شاگردی است برای جلوگیری از برخی مشکلات برای کارگران حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در طرح استاد، شاگردی دولت حق بیمه کارگران را پرداخت می‌کند و کارفرما دیگر مشکل پرداخت حق بیمه را ندارد.
خبرنگار: رضا بالاگر** انتشار: پرویز انصاری
7225/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.