جمشید نظمی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این مراسم عملیاتی شدن ثبت نام آنلاین در پورتال اوقات فراغت استان اجرایی می شود، افزود: در پورتال اوقات فراغت آذربایجان شرقی علاوه بر اطلاع رسانی پایگاه های اوقات فراغت امسال، امکان ثبت نام در پایگاه های اوقات فراغت نیز به صورت آن لاین فراهم شده است.
وی اظهارکرد: در این آیین همچنین از ایده های برتر و خلاق اوقات فراغت سال 95 نیز تجلیل و قدردانی خواهد شد.
نظمی ادامه داد: حدود 28 دستگاه دولتی و نهادهای عمومی در امر اجرای برنامه های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان فعالیت می کنند که روز دوشنبه به صورت رسمی برنامه های دستگاه های متولی در خصوص اوقات فراغت با حضور مقامات استانی شروع خواهد شد.
وی ، درباره سیاست های دبیرخانه اوقات فراغت گفت: غنی ‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بر اصل توجه به نیازهای خاص جوانان مثل تعالی معنوی، هویت یابی، مهارت آموزی، تحرک، نوجویی، در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و اجتماعی خانواده و جامعه، توجه به تفاوت های فرهنگی و جنسیتی و استفاده از الگوهای فعال، جمعی، روزآمد و استفاده از الگوهای نوین اوقات فراغت استوار شده است.
نظمی گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود دستگاه های متولی و بهره‌مندی از تجربه فعالیت‌های گذشته در زمینه اوقات فراغت در افزایش کیفیت، کمیت و تنوع این برنامه‌ها موثر است.
وی اضافه کرد: هم افزایی برنامه ها، شناسایی ظرفیت‌های موجود و ناشناخته، آشنایی با نقاط ضعف و قوت، تقویت ظرفیت‌های شناخته‌شده و موجود، نظم‌بخشی به برنامه‌ها و قانونمندی و نظارت دقیق بر فعالیت‌های تابستانه دستگاه‌های مجری برنامه‌ها د ازجمله اهداف دبیرخانه ستاد اوقات فراغت است که افتتاح رسمی برنامه های اوقات فراغت دستگاه ها در این راستاست.
براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ جمعیت جوان استان آذربایجان شرقی یک میلیون و ۶۰ هزار نفر بوده که در سال ۹۵ به ۹ هزار و ۶۲ جمعیت کاهش یافته است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار : پرویز انصاری
3038.3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.