عبدالرضا نواپور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به وجود یک هزار و 736 پرونده در دادگاه حقوقی با موضوع خانواده، افزود: بیشتر پرونده های ورودی به دادگستری شهرستان را پرونده دعاوی خانوادگی، مطالبه چک و سفته، رفع تصرف، اثبات مالکیت، ازدواج های اجباری و مهریه های سنگین تشکیل می دهند.
وی کل پرونده های وارده به سیستم قضایی در سال گذشته را 11 هزار و 55 پرونده عنوان کرد و گفت: از این تعداد 10 هزار و 943 مختومه شده است.
رئیس دادگستری شهرستان عجب شیر ادامه داد: در سال گذشته 5 هزار و 314 پرونده در دادسراها، 3 هزار و 338 فقره پرونده در دادگاه های عمومی و 2 هزار و 291 فقره در شوراهای جل اختلاف شهرستان مختومه شد.
نواپور همچنین به زمان متوسط رسیدگی به پرونده ها اشاره کرد و گفت: زمان رسیدگی به پرونده ها در دادسرا 20روز، دادگاه حقوقی 25روز، دادگاه کیفری 15 و شورای حل اختلاف 40 روز است.
وی از برگزاری جلسات پیشگیری از وقوع جرم با موضوعات مختلف از جمله حقوقی، کیفری، اختصاصی و مشترک با شهرستان های همجوار خبر داد و گفت: بازدید از زندان مراغه و پیگیری وضع زندانیان عجب شیری و تشکیل هشت مورد جلسه حقوق شهروندی متشکل از تمامی قضات دادگستری از جمله کارهای انجام شده در این دادگستری است.
نواپور به راه اندازی سامانه ثنا برای سهولت و تسهیل در کار مراجعه کنندگان (انفورماتیک) و همچنین وصول بیش از 97درصد عملکرد مالی و همچنین فعالیت های فرهنگی این اداره اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هشت همکار قضایی و 33 کارمند در سیستم اداری و 12 نفر در شورای حل اختلاف در حال خدمت رسانی به مردم شریف عجب شیر هستند.
وی گفت: با الطاف الهی و پیگیری های که صورت گرفته برای اولین بار در 22 سال گذشته و از بدو تاسیس دادسرای عجب شیر، چارت قضایی شهرستان تکمیل شد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.