به گزارش ایرنا، محمدرضا زالی روز پنجشنبه در آئین گشایش نخستین مدرسه کارافرینی و کسب و کار کشور در تبریز با اشاره به سیستم اقتصادی کشور ایران، گفت: شاید در برخی کشورها تفاوت چندانی بین درآمد کارافرینی و کارمندی نباشد اما در کشور ما اینگونه نیست.
وی با بیان اینکه تهی شدن جامعه از کارآفرین از مهمترین نگرانی های کشورهای اروپایی است، گفت: به همین دلیل آنان شروع به آموزش کارآفرینی از سن کودکی کرده اند.
زالی با اشاره به اینکه ایران فعالیت در زمینه کارآفرینی را همزمان با اروپا شروع کرد، گفت: تجربه به نسبت موفقی داریم به گونه ای که رهبر آموزش کارآفرینی در منطقه هستیم .
وی به برگزاری کارگاه آموزشی کارآفرینی در یکی از دانشگاه های کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: به کشورهای منطقه در زمینه راه اندازی رشته کارآفرینی در دانشگاه ها کمک می کنیم.
زالی با اشاره به اینکه آشنا کردن دانشجویان کشورمان با کارآفرینی در زمینه رشته تحصیلی شروع شده است، بر نهادینه کردن کارآفرینی تاکید کرد و اضافه کرد: مدرسه تابستانی کارآفرینی ( طرح کاشف ) هم به همین منظور راه اندازی شده است.
وی با اعلام اینکه از نظر استارت آپ ها (کارآفرینی نوپا) رتبه نخست منطقه را داریم، اظهارکرد: نگرانی ما اکنون فرار مغزهای کارآفرین است.
زالی با اشاره به تلاش کشورهای اروپایی برای جذب کارآفرینان نوپا، گفت: به عنوان مثال کشور کانادا طرحی به عنوان استارت آپ ویزا اجرا می کند و به آسانی به متقاضیان دارای ایده نو روادید می دهد.
رییس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران بر استفاده از دانش و تجربه کارآفرینان برتر استان آذربایجان شرقی در برگزاری دوره های آموزشی مدرسه تبریز تاکید کرد و گفت: کسب و کارها باید به سمت دانش بنیان و صادرات محور شدن حرکت کنند تا پایدار باشند.
مدرسه کارآفرینی و کسب و کار تبریز به عنوان نخستین مدرسه به شیوه ترکیبی آموزش کارافرینی و کسب و کار به همت کانون کارافرینی آذربایجان شرقی و همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و امیدوار به حمایت شهرداری و شورای شهر برای برگزاری دوره های آموزشی راه اندازی شده است.
کار تیمی، مهارت حل مسئله، مهارت نه گفتن ، مهارت مذاکره و بازاریابی و فروش از جمله مهارت هایی است که در این مدرسه آموزش داده می شود.
به گزارش ایرنا علاقمندان برای حضور در این مدرسه می توانند از طریق سامانه اینترنتی کانون کارآفرینی استان آذربایجان شرقی ثبت نام کنند.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.