به گزارش ایرنا، علی نواداد روز شنبه در جلسه شواری برنامه ریزی استان با اشاره به اقدامات ستاد تجارت فرامرزی استان افزود: در سال 'گذشته هماهنگی های لازم جهت استقرار نمایندگان دستگاه های اجرایی در پنجره واحد تجارت فرامرزی جهت تسهیل امور صادرات در گمرکات استان انجام شد.
وی ادامه داد: با روان سازی امور مسافری و گمرکی حجم پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز افزایش 100 درصدی داشت.
نواداد گفت: استقرار فرایند دوراظهاری در تمام رویه های گمرکی در گمرکات استان، کاهش زمان ترخیص کالا در رویه واردات کالا از 26 روز به 3 روز، کاهش زمان ترخیص کالا در رویه صادرات کالا از 7 روز به کمتر از 1 روز، کاهش فرایند تشریفات گمرکی از 7 ایستگاه کاری به 3 ایستگاه و دریافت الکترونیکی حقوق و عوارض به منظور جلوگیری از تقلب و جعل از جمله اقدامات گمرکات استان در سال گذشته است.
وی همچنین در خصوص عملکرد استانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سطح کشور اظهار کرد: در کل کشور 10 هزار و 694 واحد تولیدی با کمتر از ظرفیت اسمی خود فعال بوده که با حمایت کارگروه و اختصاص مبلغ 92 هزار و 591 میلیارد ریال ارتقاء ظرفیت پیدا کرده و منجر به اشتغال 95 هزار و 485 نفر شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی افزود: استان های آذربایجان شرقی با یک هزار و 433 واحد، اصفهان با یک هزار و 260 واحد و لرستان با یک هزار و 52 واحد به ترتیب بیشترین تعداد را در خصوص ارتقاء ظرفیت واحدهای تولیدی به خود اختصاص داده اند.
وی اظهار کرد: از منظر ایجاد فرصت های شغلی از طریق افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی استانهای، آذربایجان شرقی با 29 هزار و 262 نفر ، اصفهان با هشت هزار و 704 نفر و خوزستان با 5 هزار و 475 نفر از کل اشتغال ایجاد شده در سطح کشور، بیشترین فرصت شغلی ایجاد شده را به خود اختصاص داده اند.
نواداد ادامه داد: استان های همدان به تعداد یک هزار و 253 مورد، آذربایجان شرقی با 365 مورد و گیلان با 125 مورد، بیشترین حمایت را از طرح های سرمایه گذاری داشته اند تا به مرحله بهره برداری برسند.
وی خاطرنشان کرد: از منظر ایجاد فرصت های شغلی از طریق اتمام طرح های سرمایه گذاری، استان های آذربایجان شرقی با پنج هزا ر و 19 نفر، کرمان با د هزار و 413 نفر و همدان با یک هزار و 689 نفر از کل اشتغال ایجاد شده در سطح کشور، بیشترین اشتغال ایجاد شده را داشته اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی تعداد مصوبات کارگروه استانی را دو هزار و 456 مورد برشمرد و گفت: از این تعداد یک هزار و 347 مورد مصوبه تسهیلات طرح رونق تولید و 340 مورد مصوبات سفرهای شهرستانی ، 316 مورد تعیین تکلیف بدهی بانکی و 39 مورد تعیین تکلیف بدهی مالیاتی بوده است.
وی اضافه کرد: سهم استان از تسهیلات رونق تولید اقتصاد مقاومتی 515 واحد با 16 میلیارد تومان تسهیلات بود که با دستور خاص مدیریت ارشد استان در خصوص پیگیری تمامی طرح ها و رفع موانع تولید تمامی طرح ها ومشکلات واحدها بررسی شد و برای 734 واحد تسهیلات پرداخت شد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.