شهردار تبریز بر ضرورت اتمام فرآیند استفاده از تسهیلات فاینانس خارجی برای خط ۲ متروی تبریز تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی در دیدار با نمایندگان ارشد بانک چینی و کنسرسیوم فاینانس خاطرنشان کرد: خط دوم متروی تبریز، از طولانی‌ترین خطوط مترو در کشور است که با تزریقا‌های مالی صورت‌گرفته، حدود 4.5کیلومتر از عملیات عمرانی، در حال اتمام است.
وی با اشاره به این‌که شهرداری تبریز، توسعه و تجهیز مترو را  با اجرای راهبردهای اقتصادی متفاوت، در پیش گرفته است، تصریح کرد: فرآیند اخذ فاینانس خارجی در کشور ما بسیار پیچیده بوده و نیازمند اخذ مجوزهای متعدد  از مبادی مختلف قانونی و طی مراحل مختلفی است که این مهم  برای خط ۲ متروی تبریز از حدود دوسال قبل آغار شده و پس از طی مسیر مربوطه، هم اینک به مراحل پایانی خود نزدیک شده است. 
شهردار تبریز خاطرنشان کرد:  بیش از ۳۵۰ پروژه در فهرست «سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران» قرار دارد که از این میان، پروژه خط ۲ متروی تبریز در اولویتهای نخست قرار دارد و این پروژه، از این نظر، در بین سازمان های قطارشهری کشور به عنوان پیشرو شناخته می‌شود. 
 نجفی اظهار کرد: با اتمام این فرآیند مبلغ ۴۲۰ میلیون دلار به پروژه خط ۲ تزریق مالی انجام خواهد شد و منابع مالی اجرا و راه اندازی فاز اول خط ۲ قطارشهری تبریز بطول ۱۰ کیلومتر تأمین خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.