سردار سرتیپ دوم پاسدار غلام عسکر کریمیان چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از خادمین شهدا و دست اندرکاران پشتیبانی از اعزام کاروان های راهیان نور آذربایجان شرقی، افزود: کسانی که برای دفاع از میهن اسلامی و ملت خود هشت سال مداوم در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کرده و با نثار جان خود هرگز اجازه اشغال خاک کشور را به بیگانگان ندادند، خشونت طلب هستند؟
وی، شهدا را سرمایه های دنیوی و اخروی مردم ایران اسلامی دانست که جان عزیز خود را در راه دفاع از اسلام و انقلاب و کشور خود تقدیم حضرت دوست کردند، زیرا که این جوانان در دامن اسلام ناب محمدی (ص) و انقلابی امام خمینی (ره) پرورش یافته بودند.
کریمیان ، فرهنگ سرخ شهادت طلبی و سبز مهدویت را دو بال بزرگ و عاشقانه پرواز تشیع به سمت سعادت دنیوی و اخروی دانست و اظهار کرد: بر همین اساس انقلاب اسلامی در برهه های مختلف تاریخی و در رویاروئی های گوناگون با دشمنان، سربلند و موفق بیرون آمده و آنها را به زانو درآورده است.
وی ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس نه تنها به فرموده امام راحل صدور انقلاب اسلامی میسر شد، بلکه به خوبی یاد گرفتیم که برای ادامه موفقیت ها و ایستادگی در برابر نظام سلطه باید روی پای خود بایستیم، چون مردم ایران زمین درس وفاداری و رشادت در راه اهداف عالی را از ائمه اطهار (ع) و مکتب امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل آموخته اند.
کریمیان با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی پس از آزمودن راه های مختلف سیاسی و اقتصادی و ناکامی در آنها برای ضربه زدن به نظام اسلامی، رو به ناتوی فرهنگی علیه ایران آورده اند، گفت: فتنه سال 1388 از آن جمله سناریوهایی بود که نظام سلطه قصد داشت تا بدین طریق با به راه انداختن انقلاب مخملی، جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند که با درایت رهبری و بصیرت مردم ولائی در این عرصه نیز ناکام ماند.
وی اضافه کرد: پس از شکست دشمن در فتنه 88، اندیشمندان غربی و آمریکائی به دنبال نسخه های دیگر جهت ضربه زدن به جمهوری اسلامی برآمدند که در نهایت دو راه کار را برای این موضوع به دولتمردان خود پیشنهاد دادند که اول تشدید تحریم های اقتصادی و دوم روش های دیپلماتیک بود.
کریمیان ادامه داد: بر همین اساس امروز شاهدیم که دشمنان برای تحقق این دو هدف خود برای بر هم زدن عوامل تولید قدرت ملی در ایران از جمله وحدت و انسجام درونی، ولایت فقیه، قدرت گیری نیروهای مسلح، ذخایر گسترده اقتصادی و روحیه استکبارستیزی به شدت وارد عمل شده است.
وی یادآور شد: اگر از این ستون های خیمه عظیم جمهوری اسلامی به خوبی صیانت نکنیم بدون تردید رو به زوال می رویم.
کریمیان ، حفظ فرهنگ دفاع مقدس را گنجینه ای گران بها برای صیانت از پایه های جمهوری اسلامی بیان و اظهار کرد: در این زمینه باید توجه کنیم که بدون روحیه جهادی و عمل انقلابی که نشات گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است، نمی توان با دشمنان تا بن دندان مسلح مقابله کرد و در این میان بهترین الگو شهدا هستند.
وی ، ترویج و گسترش اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی را یکی از بهترین و مهمترین عملیات فرهنگی در کشور قلمداد کرد که مانع ایجاد فاصله بین نسل های گذشته با نسل های جدید و جوان می شود.
فرمانده سپاه عاشورا از اعزام 54 هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب، جنوب و جنوب غرب کشور از آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این عملیات بزرگ با هماهنگی و تعامل نزدیک و فشرده با دستگاه های مختلف اجرایی، نهادهای فرهنگی، رسانه ها و نیروهای مسلح به انجام رسیده است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از خادمان شهدا و سازمان ها، ادارات و نهادهای خدمت رسان برای کاروان های راهیان نور تجلیل شد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.