رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر، افزود: پس از دریافت شکایات نامزدهای محترم نسبت به نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستاهای آذربایجان شرقی، کارشناسان هیات عالی نظارت استان اقدام به برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، بررسی مستندات، حضور در شهر و روستاها و تحقیقات میدانی و بازشماری صندوق ها در چندین شهر و روستای استان در نهایت هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اقدام به تایید صحت انتخابات شوراهای اسلامی در سراسر استان به غیر از چهار روستا کرد.
سلمان خدادادی گفت: علیرغم اینکه هیات های نظارت در شهرستان ها و بخش ها در چند مرحله اقدام به بررسی صحت انتخابات شوراهای اسلامی کرده بودند اما طبق قانون هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان نیز با دریافت شکایات تنی چند از کاندیداها به دبیرخانه هیات عالی نظارت استان، شکایات و مستندات آنها را بررسی و حتی در برخی موارد اقدام به بازشماری صندوق ها کرد.
وی ادامه داد: در این بررسی ها تنها انتخابات چهار روستا در سطح استان شامل سه روستا در شهرستان اهر و یک روستا در خداآفرین به دلیل تخلفات گسترده در برگزاری انتخابات باطل و بقیه شهر و روستاهای استان تایید شد.
خدادادی، به حضور حماسه آفرین و تاریخ ساز مردم استان در پای صندوق های رای اشاره و اظهار کرد: فردای بعد از انتخابات به فرموده مقام معظم رهبری باید فضای رقابت به فضای مهربانی و بردباری تبدیل شود و اکنون باید منتخبین محترم شوراها در استان و چه افرادی که در این دوره نتوانستند در پارلمان محلی شورا حضور یابند ، دست در دست هم با اتحاد و همدلی برای توسعه و پیشرفت شهر و روستای خود تلاش کنند.
وی با قدردانی از تلاش و هماهنگی هیات های نظارت و اجرایی در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در آذربایجان شرقی، گفت: خوشبختانه در حوزه ‌هایی که رای ‌گیری در آن انجام شد امنیت کاملی وجود داشت که سبب افزایش اعتماد عمومی مردم شد که در این خصوص باید از تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی در برگزاری هرچه بهتر انتخابات 29 اردیبهشت ماه سپاس گزاری کرد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور 29 اردیبهشت ماه امسال در استان 3.5 میلیون نفری آذربایجان شرقی برگزار شد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.