مجله‌ی Biolmpacts دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بین 103 مجله کشور، در شاخص رتبه‌بندی Cite Score در سال 2016 مقام اول را کسب کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، یداله امیدی، سردبیر این مجله در این خصوص اظهار کرد: این رتبه‌ی علمی، در نتیجه‌ی تلاش شش ساله‌ی عوامل مجله‌ی Biolmpacts محقق شده است.
وی با تاکید بر اینکه هیات تحریریه‌ی مجله‌ی Biolmpacts دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بهترین دانشگاه‌های دنیا انتخاب می‌شوند، افزود: مجله‌ی Biolmpacts دارای یک تیم پرتلاش بوده و در نتیجه‌ی زحمات و برنامه‌ریزی شش ساله به جهت تحقق مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، به این مهم دست یافته تا مقالات و تحقیقات با کیفیت این دانشگاه به عنوان مرجع علمی شناخته و مورد استفاده قرار گیرند.
وی افزود: هدف ما این بود که مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را در شرایط سخت تحریم که مقالات ایرانی چاپ نمی‌شد و یا با مشکل مواجه می‌شد را محقق کنیم که خوشبختانه قدم‌های بزرگی در این خصوص برداشته شد.
امیدی با اشاره به کسب رتبه‌ی اول مجله‌ی Biolmpacts دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سایت اسکور، گفت: شاخص رتبه‌بندی سایت اسکور به گونه‌ای است که میزان ارجاعات یک ساله‌ی مجله و در واقع میزان ضریب نفوذ یک مجله در جامعه‌ی علمی را مورد بررسی قرار داده و انتخاب می‌کند.
وی با بیان اینکه، کیفیت مقالات و تکنولوژی مورد استفاده در مجله‌ی Biolmpacts از جمله علل موفقیت این مجله بوده است، خاطرنشان کرد: ملزومات وب سایت طراحی شده برای مجله‌ی Biolmpacts برابر با تکنولوژی روز دنیا بوده و بسته‌های نرم افزاری مورد استفاده‌ در این مجله نیز توسط شرکت بومی ساخته شده و به عنوان زیرساخت در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سردبیر مجله‌ی Biolmpacts یادآور شد: توسعه‌ی نرم‌افزارهای وب سایت مجله توسط تیم خودمان انجام شده و این امکانات قابل انتقال بوده و بسیاری از مجلات داخلی، این نرم‌افزار را مورد استفاده قرار می‌دهند.
وی تاکید کرد: مجله‌ی Biolmpacts چندین سال است که در شاخصه‌های مختلف، مجله‌ی برتر کشور بوده و در سال ۲۰۱۶ نیز در سایت اسکور که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها می‌باشد، رتبه‌ی اول کشوری را کسب کرده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.