به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمد علی آل هاشم روز یکشنبه در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با وی افزود: امام راحل بر اساس ضرورت ها اقدام به تاسیس نهادهایی انقلابی مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرد تا مردم طعم شیرین خدمت در نظام اسلامی را بهتر و بیشتر بچشند.
وی اظهار کرد: حساب 100 امام (ره) از جمله حسنات و باقیات الصالحات ایشان بوده و باید این گونه امور در جامعه توسعه بیشتری یابد.
امام جمعه تبریز یادآوری کرد: بر اساس نگاه بلند نظام اسلامی و صراحت قانون اساسی ایجاد سرپناه و مسکن سازی برای محرومان از مهمترین اهداف تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده که این کار بزرگ با توجه به محدودیت های دولت ها تنها با مشارکت مردمان خیران امکان پذیر است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از طرح های عمرانی 38 ساله این بنیاد گفت: بنیاد مسکن اولین نهاد سازندگی بعد از انقلاب است که در طول 38 سال توانسته کارنامه درخشانی در زمینه محرومیت زدایی از چهره مردم و محرمان بجا گذارد.
حافظ باباپور افزود: بنیاد مسکن تاکنون در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار، مطالعه و تهیه طرح هادی را به اتمام رسانده و طرح هادی را در 703 روستا اجرا کرده است.
وی اظهار کرد: این بنیاد در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر بیش از 222 هزار جلد سند مالکیت به صاحبان اماکن مسکونی صادر کرده است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی یادآوری کرد: کل واحدهای نوسازی و مقاوم سازی شده از محل طرح ویژه بهسازی و مسکن روستایی و ستاد بازسازی نزدیک به 145 هزار واحد مسکونی است.
باباپور، ادامه داد: این بنیاد در شهرها بیش از 11 هزار واحد مسکن ارزان قیمت احداث و به متقاضیان واگذار کرده و انجمن خیرین مسکن ساز استان نیز با حمایت خیران به خانواده های محروم و نیازمند حدود یک هزار و پنج واحد آپارتمان احداث و واگذار کرده است.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پی فرمان امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ و افتتاح حساب ۱۰۰، در 25 اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کرد.
اساسنامه بنیاد در تاریخ 17 آذر سال ۱۳۶۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.