به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، در این جلسه که به میزبانی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار شد،‌ مشاور مدیرکل این مرکز،‌ اظهار کرد: صدا و سیما آمادگی لازم برای تعامل در زمینه اطلاع رسانی از ظرفیت های شهرک های صنعتی و ارایه دیدگاه های این شرکت را دارد و لازمه تحقق این امر ارایه آمار و اطلاعات صحیح از وضعیت موجود شهرک ها و واحدهای مستقر در آن است.
سید حسن آذری افزود: رسانه ها به صورت ذاتی علاقمند به پوشش اخبار و رویدادها هستند ولی ارایه اطلاعاتی جمع بندی شده و قابل پردازش به آن ها شرطی می باشد که تحقق آن بر عهده روابط عمومی است.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی برای تحقق سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان استفاده کرد، گفت: تدوین راهبرد اطلاع رسانی این شورا جزو نخستین اقداماتی است که باید صورت پذیرد تا چارچوب و نحوه فعالیت آن نیز روشن شود.
عضو شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی ادامه داد: صدا و سیمای آذربایجان شرقی این آمادگی را دارد تا نسبت به تهیه مستندهای تلویزیونی، خبری و رادیویی اقدام کند ولی وجود اطلاعات و آمار قابل پردازش شرط نخست این اقدام است.
معاون خبر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این نشست،‌گفت: سال گذشته تلاش زیادی شد تا به همه شهرک های صنعتی استان نگاه ویژه داشته باشیم و مشکلات صنعتگران را پیگیری کنیم که همکاری های مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان نیز در این خصوص قابل تقدیر است.
مهدی صادقی افزود:‌ واحد خبر شبکه سهند آماده است تا در 2 محور معرفی فرصت های سرمایه گذاری و پیگیری و رفع مشکلات موجود شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی را همراهی کند.
وی ادامه داد:‌ اعتماد متقابل، ‌اصلی است که در همراهی و همکاری 2 مجموعه نقش موثری دارد و باید اقدامات اعتمادساز از جانب 2 طرف انجام شود تا کارهای خوبی در زمینه ترغیب و تشویق سرمایه داران به سرمایه گذاری صورت پذیرد.
معاون صدای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه بیکاری جزو اولین معضلات اجتماعی استان است، ‌افزود:‌ آذربایجان شرقی ظرفیت اقتصادی خوبی دارد و می توان با به فعلیت رساندن این توانمندی ها بیکاری و معضلات ناشی از آن را از بین برد.
علی احمدی افزود: بخشی از این کار اطلاع رسانی از ظرفیت های سرمایه گذاری صنعتی در استان است تا بتوان سرمایه گذاران را به تولید و اشتغالزایی تشویق کرد.
وی ادامه داد: رادیو تبریز آمادگی دارد گزارش های متعددی از وضعیت شهرک های صنعتی و اقدامات بخش خصوصی در ایجاد واحدهای صنعتی مستقر در آن ها تولید و به سمع مخاطبان خود برساند تا زمینه سرمایه گذاری و اعتماد مردم به کالاهای ایرانی را فراهم سازد.
جمال پور فرج، ‌مدیر تولید سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این نشست اظهارکرد: سال گذشته چندین برنامه اقتصادی برای پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی و معرفی ظرفیت های اقتصادی استان روی آنتن رفت و امسال نیز آمادگی وجود دارد تا برنامه مشترکی با همکاری شهرک های صنعتی ویژه این بخش تولید و پخش شود.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تاکید بر هدفمند کردن فعالیت های شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی استان، گفت: فعالیت این شورا باید در 2 بعد نظری و عملی مورد توجه قرار گیرد.
محمد عزیزی راد افزود: در بعد نظری استراتژی، سطح همکاری ها، مخاطبان و نحوه اطلاع رسانی باید مورد بحث قرار گیرد و در بعد عملی نیز باید به نسبت ظرفیت ها،‌ نقاط قوت و ضعف رسانه ها را تغذیه اطلاعاتی و اقدام به تولید محتوا کرد.
مجتبی کرمانی زاده، سرپرست روزنامه صمت در آذربایجان شرقی نیز گفت: یکی از علل عدم اطلاع رسانی مناسب از فعالیت واحدهای تولیدی استان کمرنگ بودن نقش روابط عمومی در این واحدهاست که باید از طریق شورای اطلاع رسانی نسبت به برگزاری جلسات مشترک و تفهیم موضوع اقدام شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از صنایع کوچک و لزوم اجرای بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی، اظهارکرد:‌ ایجاد فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی،‌ ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و سرمایه گذاری وظیفه ای است که بخش عمده آن بر عهده رسانه هاست.
سیدمرتضی نیرومند اسکویی با بیان اینکه سرمایه گذاران در مقابل اهداف انقلاب نیستند، افزود:‌ متاسفانه درک صحیحی از سرمایه گذاری در جامعه وجود ندارد و گاهی این امر مورد حمایت بخش های مختلف قرار نمی گیرد.
وی اظهارکرد: ‌ایجاد فضای سرمایه گذاری و اشتغال هدفی است که در نامگذاری سال های اخیر توسط رهبری می توان مشاهده کرد و همگی وظیفه داریم تا در این راه گام برداریم.
رییس شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت:‌ بر اساس قانون هر گونه سرمایه گذاری صنعتی خارج از محدوده شهرک های صنعتی میسر نبوده و این شرکت به عنوان بسترساز سرمایه گذاری لازم می داند در راستای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران ظرفیت های خود را معرفی کند.
وی اضافه کرد: مشوق های متنوعی برای حمایت از سرمایه گذاران مستقر در شهرک های صنعتی وضع شده که اطلاع رسانی آن ها بر عهده رسانه هاست تا سرمایه داران به سرمایه گذاری صنعتی تشویق شوند.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.