به گزارش ایرنا، زاهد محمودی روز پنج شنبه در دیدار با مدیریت و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان، اظهار کرد: رونق چرخه ی تولید و اشتغال از مهمترین اولویت های امسال است و در این راستا می توان از ظرفیت های کشاورزی استفاده حداکثری کرد.
وی افزود: از جمله بخش های مهمی که باید در این حوزه ایفای نقش کنند، کشاورزی، باغداری و آبزی پروری است که نقش عمده ای در تحقق اهداف و سیاست های ایجاد اشتغال پایدار و تولید برعهده دارد.
فرماندار جلفا از جمله ظرفیت های شهرستان در حوزه ی تولید و اشتغال را وجود رودخانه ارس و صنعت آبزی پروری و در کنار آن کشت گلخانه ای عنوان کرد.
محمودی ادامه داد: با حمایت دولت و رفع موانع سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری، گامهای موثری در راستای تولید آبزیان که به توسعه ی اشتغال کمک شایان توجهی می کند، برداشته است و باید دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در این مسیر مساعدت کنند.
وی با اشاره به هدف گذاری ایجاد اشتغال و تولید در مناطق مرزی از سوی دولت، خاطرنشان کرد: طی سالهای گذشته و در قالب سند تدبیر و توسعه شهرستان پیشرفت های محسوسی در اشتغالزایی برای مرزنشینان و توسعه شهرستان صورت گرفته است.
محمودی، به اجرای آبرسانی به دشت 2500 هکتاری غرب هادیشهر اشاره و تشریح کرد: با حمایت های ویژه دولت و تخصیص به موقع اعتبارات این طرح که سالهای متمادی بلاتکلیف مانده بود، اوایل امسال با حضور وزیر کشور مورد بهره برداری قرار گرفت .
وی تاکید کرد: در کنار رونق بخش کشاورزی باید توجه به صنایع تبدیلی نیز با جدیت دنبال شود تا با توجه به شرایط و نیاز بازار ظرفیت های تولید درشهرستان به خصوص روستاها شکل گیرد.
فرماندار جلفا ادامه داد: به همین منظور تسهیلاتی از سوی دولت برای اجرای طرح های اقتصادی در روستاهای مرزی با کارمزد صفر درصد، اختصاص یافته که باید از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببریم.
محمودی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار شهرستان، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری سهم قابل توجهی در ایجاد فرصت شغلی جدید داشته باشیم.
در این نشست که به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی صورت گرفت، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال 95 و برنامه های امسال آن مدیریت ارایه کرد.
شهرستان جلفا با 56 هزار نفر درفاصله 125 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار: مقصود هوشمند**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.