به گزارش ایرنا، محمد علی نصرتی روز پنجشنبه در کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: با توجه به حساسیت خاص استاندار آذربایجان شرقی نسبت به موضوع مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر، اقدامات بسیار تاثیرگذاری در استان انجام گرفته است.
وی ادامه داد: براساس اقداماتی که در سالهای اخیر در استان انجام گرفته، آذربایجان شرقی به استان بدون معتاد متجاهر در کشور تبدیل شده است.
نصرتی اظهار کرد: با توجه به نظرسنجی هایی که صورت گرفته در سال های اخیر موضوع مواد مخدر از اولویت نخست مردم به چهارم تغییر یافته و بیکاری، طلاق و اختلافات و نابسامانی های خانوادگی سه اولویت نخست مردم استان است.
وی اضافه کرد: براساس اقداماتی که انجام شده احساس امنیت و امیدواری بیشتری در مردم نسبت به موضوع مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده است.
مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سالیانه بیش از 10 هزار میلیارد تومان برای مبارزه با مواد مخدر در کشور هزینه می شود، گفت: راهبرد اصلی این ستاد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته مبارزه مواد مخدر خاطرنشان کرد: باید برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی با رویکردی نوآورانه در این هفته برگزار شود.
نصرتی اظهار کرد: باید قاعده بازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر را تغییر دهیم و از حالت انفعالی، بی تفاوتی و خنثی خارج شویم و نباید منتظر بمانیم تا اتفاق خاصی رخ دهد و سپس اقدام کنیم.
وی تاکید کرد: باید آحاد مردم را نسبت به موضوع مبارزه با مواد مخدر حساس کنیم و همه مردم بایستی پای کار آمده و نقش آفرینی کنند.
مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: عملکرد دانشگاه قابل قبول نیست و نتوانسته اند نسبت به فعل و انفعالات جامعه نقش قابل قبولی ایفا کنند.
وی با بیان اینکه هنرمندان جامعه نیز باید نسبت به این موضوع حساس شوند و تمام قد پای کارآیند، ادامه داد: روحانیت همانطور که در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اطلاع رسانی و آگاهسازی جامعه نقش مهمی می توانند ایفا کنند.
نصرتی اظهار کرد: قرار نیست معجره شود بلکه همه مسئولان، دانشگاهیان، هنرمندان، نخبگان و روحانیت باید پای کار آیند و نسبت به پیشگیری و اطلاع رسانی به آحاد جامعه تلاش کنند.
وی با اشاره به اشتغال 200 نفر از معتادان بهبود یافته در مرکز ماده 16، تاکید کرد: تا زمانی که اشتغال ایجاد نشود نمی توان هویت آنها را بازسازی کرد و آشتی با جامعه و خانواده پذیری در آنها ایجاد نمی شود.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.