به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جواد حاجی زاده روز سه شنبه در آئین دیدار مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی این شهرستان با وی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افزود: این منطقه دارای ظرفیت های بسیار زیاد در بخش کشاورزی و دامداری است و برای افزایش بازدهی در این بخش باید از روش های جدید به جای روش های سنتی استفاده شود.
وی، توسعه و ارتقای کمی و کیفی بخش کشاورزی در این شهرستان را حاصل تلاش های شبانه روزی کارکنان جهاد کشاورزی عنوان و اظهار کرد: برای داشتن استقلال باید از نظر مواد غذایی به دیگر کشورها وابسته نباشیم.
حاجی زاده ادامه داد: پس از بحران سیاسی در منطقه خلیج فارس دیدیم که جمهوری اسلامی ایران به غیر از تامین نیازهای خود می تواند مواد غذایی کشور قطر را تامین کند که این خود نشان از اقتدار کشورمان است.
مدیریت جهاد کشاورزی اهر نیز در این آئین گفت: این مدیریت 62 نفر پرسنل دارد که از این تعداد 15 نفر کارشناسان پهنه هستند و اکنون دومین سالی است که کارشناسان تمامی روستاهای شهرستان را پوشش می دهند.
محمد اسدی با اشاره به اینکه کارشناسان پهنه در شناسایی و اطلاع رسانی انواع بیماری تاکنون موفق عمل کرده اند، افزود: با گزارش سریع کارشناسان پهنه در خصوص شیوع بیماری تب برفکی در روستاها دستگاه های ذی ربط برای کنترل و مهار این بیماری اقدام کردند.
وی از افزایش 12 برابری تولید گندم در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: کارشناسان پهنه با حضور در روستاها، کشاورزان را در خرید بذر اصلاح شده و انتقال اصول فنی و علمی کشاورزی به کشاورزان به منظور افزایش تولید گندم کمک می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی اهر با تاکید بر اینکه 936 تن بذر اصلاح شده در این شهرستان توزیع شده است، یادآوری کرد: با همت و تلاش کارشناسان این مقدار بذر گواهی شده در بین کشاورزان توزیع شده در حالی که طی سال های گذشته میزان توزیع بذر حتی به 300 تن هم نمی رسید و در طول دو سال گذشته رکورد توزیع بذر گواهی شده را شکسته ایم.
اسدی ادامه داد: به دلیل فعالیت شرکت تولید کننده بذر اریس در اهر باعث شده تا این شهرستان بذر سایر شهرستان های آذربایجان شرقی را نیز تولید کند.
وی از توزیع یک هزار و 445 تن سموم شیمیایی با نظارت و همکاری مدیریت جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.
شهرستان اهر در 110 کیلومتری شمال تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: رضا بالاگر** انتشار دهنده: رستگار
7225/8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.