ولی الله فرج اللهی روز سه شنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان، با تأکید بر ضرورت مقابله و مبارزه با کالای قاچاق افزود: ورود کالای قاچاق به کشور بیشترین و بزرگترین تهدید برای اشتغال در کشور است و متأسفانه برخی افراد سودجو به دنبال منافع خود از طریق وارد کردن کالای قاچاق هستند.
وی با تقدیر و تشکر از تلاش های نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه و اداره اطلاعات شهرستان در خصوص مبارزه با کالای قاچاق، افزود: در سه ماهه ابتدای سال 96 به ارزش 16 میلیارد و 700 میلیون ریال کالای قاچاق در شهرستان بناب کشف و ضبط و نیز 58 متهم دستگیر، دو باند متلاشی، 42 پرونده تشکیل و 32 دستگاه وسیله نقلیه متوقف شده اند.
فرج اللهی اضافه کرد: بیشترین نوع کالای قاچاق کشف شده شامل لوازم آرایشی، لباس و سیگار است.
وی با اشاره به اقدام قاچاقچیان طی دو مورد برای استفاده از امکانات اداره پست برای ارسال کالای قاچاق، گفت: جای تأسف است که در اثر سهل انگاری مسئولان اداره پست این کار صورت گرفته است که در صورت تکرار موضوع برخورد شدیدی با عوامل آن صورت خواهد گرفت.
وی، بر شناسایی انبارهای کالای قاچاق توسط اداره صنعت، معدن و تجارت و ارائه آن به نیروی انتظامی تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه ارزش ریالی کالاهای کشف شده در سه ماهه اول سال جاری در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 39 درصد افزایش یافته است، گفت: مواد خوراکی، لباس، لوازم آرایشی و سیگار به ترتیب بیش ترین کالاهای کشف شده را تشکیل می دهند.
سرهنگ رمضان اللهوردیان از همکاری های سپاه و اداره اطلاعات به خاطر تغذیه اطلاعاتی در بحث کشف کالای قاچاق قدردانی و بر همکاری بیش از پیش ادارات و مردم در مبارزه با کالای قاچاق تأکید کرد.
وی اظهار کرد: بزرگترین مشکل در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی موضوع قاچاق کالاست که امیدواریم با مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب نیز در این جلسه از انجام 65 مورد بازرسی از واحدهای صنفی در 3 ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: طی این بازرسی ها 17 مورد پرونده تشکیل و متخلفان 12 میلیون ریال جریمه شدند.
سیروس زاهدی فر افزود: برای شناسایی اموال و کالای قاچاق سامانه جامع انبارهای کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده است و طی آن اشخاصی که اقدام به خرید عمده کالا می کنند بایستی کد رهگیری دریافت کنند و حداقل مزیت اجرای طرح این است که کالاها از مبداء تا مقصد قابل رصد و پیگیری است.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.