شهردار تبریز از تزریق مالی به مبلغ یک هزار و 450 میلیارد تومان برای پروژه‌ی مترو در طول مدت سه سال خبر داد.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، صادق نجفی در نشست مشترک با منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: با آغاز پروژه مترو از سال ۸۲ تا ۹۲، دولت حدود ۶۰۰ میلیارد تومان و شهرداری نیز مبلغی در حدود ۲۱۸ میلیارد تومان صرف پروژه قطار شهری تبریز کرده‌است. این در حالی است که شهرداری تبریز در سه سال اخیر، به تنهایی، مبلغی بالغ بر یک هزار و 450 میلیارد تومان به این پروژه تزریق کرده‌است. 
وی با اشاره به مشکلات پیش ‌روی خط یک گفت: چالشی که از همان دوران در خط یک مترو وجود داشت، عدم تملک واقعی در مسیر ایستگاه‌ها بود که تکمیل و پیشرفت این پروژه را در فازهای جدید با مشکلات اساسی مواجه کرد و پروژه را از حیث زمان و هزینه، به تعویق انداخت. 
وی افزود: با این حال، تزریق مبالغ لازم، باعث شد روند تامین واگن و ایجاد زیرساخت‌های لازم، با سرعت بیشتری پیگیری شود. امروز قطار شهری تبریز با برخورداری از ۶۰ واگن، به نقطه تاثیرگذار مرکزی شهر رسیده و ساعات فعالیت آن، طی برنامه‌های متناوب، در حال افزایش است. 
شهردار تبریز با اشاره به این‌که  خط دوم، از طولانی‌ترین خطوط مترو در کشور است، بیان کرد: از مجموعه یک هزار و 450 میلیارد تومان تزریق‌شده، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان صرف خط دوم شده است.     وی ادامه داد: برای تکمیل خط اول مبلغی در حدود ۸۰۰ میلیارد تومان، مد نظر قرار گرفته که حدود نیمی از آن، برای اجرای برنامه‌های تملک تزریق شده و در مورد مابقی نیز، توانایی تزریق مالی وجود دارد.     نجفی به خرید حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه خط دوم اشاره و خاطرنشان کرد: ۴.۵ کیلومتر از عملیات عمرانی تونل‌های خط دوم با تزریق ۵۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده و احداث شش ایستگاه آن به صورت همزمان و با فعالیت بیش از یک هزار کارگر فنی ادامه دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.