به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی صنایع دستی افزود: این افراد شامل 350 نفر از شاغلان و 2 هزار نفر علاقه مندان هستند که در رشته های مختلف در قالب استاد شاگردی در شهرها و روستاهای استان آموزش دیده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال 94 حدود 20 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به تحقق 100 درصدی اهداف پیش بینی شده صنایع دستی در طول یک سال گذشته، اظهار کرد: این افراد در راستای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه صنایع دستی و براساس تفاهم نامه های منعقد شده با سازمان فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی آموزش دیده اند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته صدور پروانه تولید انفرادی 647 بوده که افزایش 75 درصدی دارد، یادآوری کرد: در این مدت20 مورد پروانه تولید کارگاهی صادر شده که نشان از افزایش 300 درصدی در این حوزه دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار کرد: در سال گذشته 178 کارت شناسایی هنرمندی صادر شده که در این بخش شاهد رشد 100 درصدی هستیم.
آبدار با بیان اینکه با وجود محدودیت های موجود تسهیلات ارائه شده به هنرمندان حدود 10 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: در سال گذشته 11 میلیارد ریال تسهیلات در قالب توسعه و ترویج صنایع دستی به واجدان شرایط پرداخت شده است.
وی با اشاره به افتتاح بازارچه دایمی صنایع دستی در تبریز گفت: در سال گذشته 50 مورد بازارچه، نمایشگاه و جشنواره از سوی اداره کل برگزار شده است که نشان از رشد 100 درصدی در این حوزه است.
آبدار افزود: با تهمیداتی که در حوزه های مختلف اعم از آموزش، توسعه، ترویج، بازاریابی و بازارسازی انجام شد در نوروز امسال شاهد رشد 100 درصدی فروش صنایع دستی در استان بودیم.
آذربایجان شرقی با برخورداری از آثار متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی از استان های گردشگر پذیر کشور بوده و تاکنون یک هزار و 780 اثر از میان آثار استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.