به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اهر، حسن بالاگر افزود: با هماهنگی های انجام شده، جواد فرید، فرزند زنده یاد پروفسور یداله فرید، پدر جغرافیای نوین ایران این تعداد عنوان کتاب را به این واحد دانشگاهی اهدا کرد.
وی اظهار کرد: این کتاب ها که به زبان های روسی، فرانسوی، لاتین
و فارسی است با هدف بهره مندی اساتید و دانشجویان این دانشگاه از این کتب نایاب و تخصصی در پروژه های آموزشی و تحقیقاتی و بهره مندی علاقه مندان حوزه پژوهش و تحقیق در این حوزه اهدا شده است.
رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اهر یادآوری کرد: این کتاب ها در شاخه های مهندسی عمران و علوم پایه شامل بتن، بتن آرمه و بتن پیش شیده، هیدرولیک و مهندسی آب، مواد، مصالح و مصالح ساختمانی، مکانیک خاک، مکانیک سنگ، پل سازی و مهندسی پل، راهسازی و روسازی راه، سد سازی، مجموعه مقالات و سمینارهای رشته عمران، ژورنال ها و نشریات فنی، ریاضیات عالی و مهندسی، شیمی و فیزیک عالی دانشگاهی است.
بالاگر ادامه داد: استاد فرید دانش آموخته راه و ساختمان از دانشگاه تهران در سال 1355 و مسلط به زبان های فرانسه، روسی و انگلیسی بوده که علاوه بر تألیف چندین کتاب در حوزه تخصصی خود، ترجمه و چاپ کتاب های متعدد در زمینه های مختلف حاصل تلاش این استاد فرهیخته است.
پیش از این نیز جواد فرید کلیه کتاب ها، دست نوشته ها و کتابخانه شخصی زنده یاد پروفسور فرید را به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اهدا کرده بود و هم اکنون نیز در راستای تکریم از خدمات علمی این استاد ساختمان قدیم علوم انسانی در این دانشگاه به نام استاد یداله فرید نام گذاری شده است.
شهرستان اهر در 110 کیلومتری شمال تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: رضا بالاگر** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
7225/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.